Verso Skincare

Minns inte exakt när det var men någon gång i höstas köpte jag två småkit av Versos hudvård från Skincity. Startkitet med rengöring, dag & nattcreme samt ögonserumet. Verso tilltalar mig massor då jag älskar Retinol, stilrena förpackningar, ingredienserna är noga utvalda samt att det är ett svenskt märke.
 
 
"Svenska Verso är modern effektiv hudvård som motverkar ålderstecken och skruvar tillbaka tiden. Verso är latin och betyder "omvänd". Huden får ett yngre hälsosammare utseende med förmågan att hjälpa hudcellerna att fungera som unga hudceller.
 
Av alla ingredienser med föryngrande effekt på huden är det A-vitamin som klinisk bevisat ger det bästa resultatet. Verso Skincare är baserat på de unika och patenterade Retinol 8. Ett A-vitaminderivat som enbart hittas i Versos produkter. Detta A-vitamin är 8 gånger mer effektivt och hälften så irritatvit som traditionell retinol och säker att använda även dagtid. De stimulerar hudens egen produktion av kollagen och hyaluronsyra vilket minskar hudens tecken på åldrande. 
 
Verso baseras på rena ingredienssammansättningar med noga utvalda ämnen och är fria från mineraloljor och parabener. Förpackningarna är stilrena och praktiska och produktsammansättningen är enkel. Resultat kan ses ungefär efter två månaders användning, bäst såklart om man använder flera av produkterna men även en enstaka produkt kan ge fina resultat. De milda men kraftfulla retinol 8 komplexet är även kompatibelt med andra ingredienser så därför är det möjligt att kombinera med ens övriga favoriter i hudvård"
 
 
 
Jag har haft två minikit med rengöringen, dag och nattcreme, cremerna innehåller 15 ml styck vilket gör att två av varje räcker ett tag. Har verkligen gillat dessa och min hud har senaste månaderna känts extremt bra. Använder även denna som garanterat har ett finger med i spelet men tror att det är summan av allihopa som gör susen. Retinolprodukter har jag, sedan jag första gången provade det fastnat för rejält, det händer mycket med hudstruktur, fina linjer och även en oren hud, skillnaden är stor. Användning av retinol kan ibland till en början göra huden lite fjällande och torr men har med dessa produkter hittils inte märkt av några sådana tendenser, kanske kanske en viss yttorrhet som jag normalt inte har men det kan ju också bero på vinterklimatet och kanske ibland att jag går för hardcore med hudvården utan att tänka till, kanske en exfolierande mask för mycket i samband med dessa produkter..typ så! Dessa känns dock som beskrivningen säger- icke irritativa men ändå effektviva på sikt, jag är dock väldigt noga med fuktessenser, ansiktsoljor och nattmasker i rutinen för att hålla huden i schack.
 
Min favorit bland dessa produkter är ögonserumet, helt makalös är det. Dryg som inget annat och även om jag inte har så mycket linjer runt ögonen än så är området myckt finare än innan, slätare på något sätt, märks tydligast när jag skrynklar ihop området runt ögonen, dvs. kisar smått, de känns tajtare än innan. Man känner att serumet gör något då de ibland pirrar till vid applicering, inte mig emot för då vet jag att någtot sker. Trots sin tunna konsistens så gör de susen, och jag som annars gillar lite fylligare cremer till ögonen klarar mig fint med endast denna. Det är vad jag fattat det som en ögoncreme i tunnare variant, man behöver inte ha en ytterligaere creme över.  Dagtid brukar jag dock ibland ändå lägga en creme över om jag är torr, mest för känslans skull. Då oftast Dr Temt Anti Aging Eyecream eller Cliniques All about Eyes Rich, båda fylliga och sköna. 
 
Rengöringen, Foaming Cleanser har även den blivit en favorit, fyllig och lyxig rengöring som känns varsam men effektiv och inte ett uns av stramhet känns när man är klar.
 
Dag och nattcremen då, jo de är ganska lätta i konsistensen de med, inga tunga cremer alltså. Går lätt in i huden och dagcremen är perfekt under makeup. Dryga är de också, lite räckert långt. De enda jag känner blir tokigt här är att jag inte äger serumet i serien. Retinol ger bäst effekt närmast huden och jag vill gärna lägga serum under mina cremer, alltså ligger något emellan och då blir ju inte effekten maximal. Därav känns det som jag bör ha Versos serum OM jag vill maxa effekten, men nu har jag faktiskt gjort så till natten att jag lagt ett tunt lager av Verso nattcremen först och mitt vanliga serum sen. Låter ju helt bakvänt men ändå. Känns som att jag slösar bort goa grejer till huden om jag lägger något däremellan liksom. Dagtid kör jag dock mitt vanliga serum och sedan dagcremen från Verso. Med solskydd över givetvis. Har som plan att beställa Versos serum framöver, gillar verkligen produkterna och effekten de gett min hud, särskilt ögonserumet och därför måste jag nog bara ha ansiktsserumet. Är även sugen på ansiktsoljan och maskerna, vill typ ha allt men produkterna kostar en slant så bara att hålla ut och spara lite pengar till ändamålet :)
 
 
*innehåller affiliateslänk
 

Kommentera här: