Dermaceutic Tri Vita C30

Efterssom jag har himla svårt att motstå hypade produkter när det gäller hudvård så klickade jag hem detta serum från Dermaceutic när de precis lanserats. Inte för att jag behövde något nytt serum eller så men ibland går de liksom inte att motstå, det va så galet mycket skrivelser om detta. 
 
"Tri Vita C30 innehåller hela 30% C-vitamin (de kraftfullaste i branchen). En innovativ kombo av tre former av C-vitamin för att nå alla hudlager och ge en effekt under längre tid. Vitamin E och Ferulsyra Estrar är kända antioxidanter som ökar och förbättrar verkan av C vitaminet. Tri Vita C30 motverkar oxidativ stress som orsakats av UV Exponering, aktiverar kollagenbildandet, gör huden mer elastisk, jämnar ut hudtonen och förbättrar hudstrukturen, ger fantastisk lyster och är lugnande vid inflammationer. Passar alla utom den mest känsliga"
 
 
Jag vet inte hur länge jag använt detta nu men ett bra tag iallafall. Serumet är lätt i konsistensen, absorberas snabbt och i början kunde jag känna att de pirrade lite. Jag tycker ofta det är svårt att bedöma effekt av proddukter i hur huden ser ut då jag går mer på känsla men har testat ganska många olika C-vitaminserum innan- både billigare och dyrare och detta är helt klart bäst hittils. Med hög marginal! Tycker nog att jag känner mig avsevärt jämnare i hudtonen och visst ger det en fin nästan lite polerad lyster. Känner mig klarare i ansiktet om man nu kan skriva så. Använder mitt dagtid under dagcremen och är mycket noga med solskydd. Blir genast nyfiken på mer från märket, detta va den första produkt jag köpt från Dermaceutic men garanterat icke den sista och kommer nog inte kunna hålla mig ifrån en ny flaska av den här när den är slut. Kostar en slant men när man får resultat som både känns och märks så får det faktiskt vara värt det- inom rimliga gränser :)
 
 
*innehåller affiliateslänk
 

Kommentera här: