Tre sköna återfuktare!

 
Oavsett hur min hudvrådsrutin ser ut så finns härliga återfuktare i form av serum och lotions alltid med. En blandhy som min skyr helst tunga cremer, men lager på lager- det gillas! Blir oftast ett alternerande av dessa tre på bilden nedan, de är alla fantastiska som "lager-på-lager" produkt. Att blanda in fuktlotions och fuktserum i raden av grejer gör alltid lite nytta, särskilt denna årstid och den som komma skall.
 
 
Kicks Moisture Serum är ett rent fukt serum som ger huden en extra fuktdos, innahåller hyaluronsyra och en del av ingredienserna är fairtrademärkta. Doftar himmelskt, är lätt och fräscht. 30 ml är ett budgetkap för 129 kronor!
 
Filorga Hydra Hyal har jag skrivit om här, underbart lyxigt fuktserum med smart pipettdosering som är nästintill beroiendeframkallande. Innehåller fyra olika hyaluronsyror och konsistensen är jättemysig. 30 ml går loss på 595 kronor, inte billigt men inte heller snordyrt. Väl värd sitt pris dock- de känns som de skulle kunnat kosta mycket mer.
 
Sensai Cellular Performance Lotion II- en rik och fyllig lotion som förbereder huden och optimerar effekten av efterföljande ansiktsvård. Åtefuktar ordentligt, gör huden fastare och lenare. Denna används efter rengöring men innan serum. 125 ml kostar 645 kronor och den lilla flaskan som synes på bilden innehåller 60 ml och går loss på 345 kronor.
 
 
Alla dessa tre är riktiga fuktfavvisar hos mig i ansiktet men även så lägger jag dem under ögonpartiet ut mot sidorna.Sensai använder jag två gånger /dag (undantag de dagar jag kör PC BHA-Lotion) de andra två varvas litegrann beroende på hur huden är och vad jag använder i övrigt. Finfina all tre hursom <3
 
 

Kommentera här: