Filorga Hydra Hyal Serum

 
Har hittils inte blivit besviken på något jag testat från Filorga, Time Filler cremen är amazing och Time Filler Eyes likaså. Har även testat nattcremen Sleep & Peel som jag gillar skaprpt. Senaste köpet blev detta serum, Hydra Hyal. 
 
"Ett intensivt återfuktande serum/koncentrat, med 4 olika hyaluronsyror för en komplett fuktgivande behandling. Huden blir återfuktad på ytan och på djupet, får ökad volym samt verkar utjämnande på fina linjer"
 
 
 
 
Jag ville ha ett intensivt fuktgivande serum som kunde användas även under ögonen och det kan man med det här. Det är jättehärligt att klappa under ögat (och i hela ansiktet med för den delen) innan den vanliga ögoncremen och det plumpar ögonkontur och ansikte väl och känns otroligt härligt i konsistensen när man lägger det på huden. Lite segt geleigt men väldigt tunt. Går in snabbt och funkar väl ihop med mina övriga produkter, dessutom extremt drygt.
 
Flaskan kommer med smart pipett som man pumpar upp lite produkt i med några tryck ovanifrån, sedan kan man dosera önskad mängd med bra kontroll utan att råka ta för mycket. Vissa serum som annars är i pumpflaska bara sprutar ut och iallafall jag är expert på att överdosera, men ingen riska med den här alltså!
 
30 ml går loss på 595:- men väl investerade kronor särskilt nu när höst och vinter är på ingång och man vill addera lite extra fukt och plump för att hålla huden i fas.
 
 

Kommentera här: