Apoliva Anti Aged Advanced Ögoncreme

 
Denna lilla tub har oöppnad fått stå tillbaka lite då jag haft mina favoriter bland just ögoncremer och dessa har jag haft svårt att släppa. Gillar ju lite rikare cremer till ögonen och vet inte varför jag fått för mig att denna skulle vara för lätt- förmodligen för att den är i tub. Burk ska de helst va för min del-då är de oftast rejält tjocka o mysiga som ja vill ha dem! Blir lätt stram runt ögonen ska tilläggas, om jag skulle skippa ögonecreme i rena glömskan nån gång så får jag nästan panik, så är det.  
 
Av hygieniska skäl är ju tub och pump såklart bäst men de gosigaste ögoncremerna jag använt har alltid varit i burk, undantag Nimues då som är pumpflaska. 
 
 
Men denna då, avsedd för torr/mogen hy, är ett riktigt budgetkap. tycker riktigt mycket om den. Hade slut på min heligaste ögoncreme (denna) och använde den här en period dagtid istället och den känns jättebra och får hänga kvar i min rutin. Inte tunn och rinnig utan lite mer åt de rikare hållet men ändå lätt. Svårt å beskriva men ungefär. Perfekt dagtid under makup, när tyngre ögoncremer ibland kan bli too much om man inte har tid att vänta på att de sjunker in. Denna känns väl återfuktande och vårdande och jag gillar den skarpt om morgonen när det är brått i badrummet och ska slänga på smink bums och inte har tålamod att vänta på tyngre cremer som ska sjunka in. Produkter som sjunker in snabbt men ändå ger en skön känsla där man vanligen är stram är så bra att ha stående, speciellt sådana plånboksvänliga som denna. Innehåller bland annat Vitamin E, Peptider och Spf 15 och iochmed solskyddet är det en utmärkt ögoncreme dagtid som ger bra med vård men ändå känns lätt under sminket. 15 ml har ett ca pris på 169:- 
 
 
 
*arbetsprov/pressprov
1 Anonym:

skriven

Låter som en perfekt dagögonkräm! Nu blev jag dock väldigt nyfiken på din sk. heligaste kräm. Har du bloggat om den förrut? Kan du berätta mer om den? /Lena, Ninnis Beautycorner på FB

Svar: Hej! ja jag har skrivit om den tidigare, sök i bloggen på Dr Temt så kommer inlägget upp tror jag :)
bettielis beauty

Kommentera här: