Nimue Anti Aging Eyecream

 
Detta är den första produkt jag testar från Nimue som beskrivs som den "nya generationens cosmeceuticalserie med en unik avancerad anti-age teknologi" och säljs endast på salong av hudterapeuter om jag förstått rätt.
 
"Anti Aging Eyecream rekommenderas för ålder 35+ och är en smidig, lätt högeffektiv ögoncreme med föryngrande, antiåldrande och skyddande egenskaper. Förbättrar cellkommunikationen och fördröjer cellernas åldrandeprocess. Stimulerar och ger energi tilltrött livlös hud och förtätar dermis. Innehåller bland annat hydrolyserat naturligt jäst och soja protein komplex. Används morgon och kväll för dränerande och uppyggande effekt"
 
 
Ögoncremen kommer i en riktigt snygg och lyxig pumpflaska och jag som vanligen kärar ner mig i lite fylligare ögoncremer på burk (fast burk är såklart inte lika hygieniskt men de tjockare cremerna kommer ju inte i pumpflaska av förklarliga skäl) blev positivt överaskad av hur lätt och ändå fyllig denna känns på en och samma gång. Riktigt behaglig att använda och jag som gärna samlar på mig ett gäng ögoncremer på samma gång sträckte mig gärna efter denhär, kanske särskilt på morgonen och det är bra betyg. Huden runt ögonen känns återfuktad, fräsch och väl omhändertagen- skulle helt klart kunna köpa en ny nör denna tar slut. 15 ml kostar ca 598:- och här kan man hitta salonger som säljer märket!
 
*pressprov

Kommentera här: