Sensai Flawless Satin Foundation

Förutom hudvård är foundations de allra roligaste att prova..och köpa! Att hitta guldkorn är alltid ett nöje men inte ofta jag gör det. Få som prickar in på alla de krav man har :)
 
Sensai släppte nyligen en hög underbara produkter och deras gamla flytande baser utgick (men inte cremefoundation som tur är, den är ju grym) Jag minns att jag testade denna nya Flawless Satin i våras när jag fick tillfälle att kika på deras nyheter och jag gillade den då men föll inte pladask. Jag måste ha haft nån dålig dag just då för att jag inte insåg dess grymma egenskaper är för mig en gåta. Annat vart det nu, jag testade den en gång och köpte den bums. Den är verkligen helt fantastisk.
 
 
 
"Den beskrivs som en cremig flytande foundation som kan jobbas upp i lager- från medium till full täckgrad. Formulan är fuktgivande och innehåller silkespuder som vårdar huden och reflekterar ljuset för en jämn och slät hud med lyster. Innehåller spf 20 som skyddar mot förtida åldrande och pigmenteringar."
 
Det finns inte så mycket att säga om denna förutom att den är ljuvlig på alla sätt, mysig och cremig, lättapplicerad och blir inte kakig vid flera lager, ger en sidenmatt finish med lyster och sitter hela dagen. Just den sistnämnda, att den sitter hela dagen är ofta något det faller på för mig, har bara ett par baser som jag litar på helt och fullt ut, men nu så även denna. Har dessutom aldrig fått så många frågor om vad jag har för foundation som när jag använder den här. Det är bra betyg! Jag köpte 203 Neutral Beige men velade mellan den och 202 Ochre Beige som egentligen är mer min färg, det är en mitt-emellan-ljus med neutral underton och 203 är steget mörkare och även den neutral men åt varmare hållet dvs något gulare. Testade fram och tillbaka men kom underfund med att 203 såg bäst ut just nu, den värmer upp mitt ansikte fint. Men måhända jag får köpa 202 senare i höst. Blir ofta riktigt ljus vintertid när fräknar och allt försvunnit men hänger kvar vid de  gyllene så länge jag kan.
 
Priset på denna varierar mellan 479-495:- och den är garanterat värd vartenda öre :)
 
 

Kommentera här: