Rosenserien Gentle Peeling

 
Ekologiska Rosenserien har redan imponerat på mig med sin mysiga Carrot Oil som jag nämnde för ett tag sedan, jag har nu testat en annan produkt i ansiktet, deras Gentle Peeling som jag fick med mig hem från DB Expo.
 
"Gentle Peeling är en mild och skonsam peelingkräm med små korn av mikroniserad pimpsten. Exfolierar bort döda hudceller och ger huden en frisk och fräsch lyster. Rengör även porerna och är bra mot pormaskar"
 
 
En mekanisk peeling behöver för min del inte vara så komplicerad men den får inte vara för grovkornig och rivig och heller ej för glesa korn, då händer det inte så mycket. För min del använder jag dock numera mest kemiska peelingar med syra eller enzymer, de känns liite snällare när man börjar bli lite äldre :D Nån gång ibland vill jag dock gärna ha korn, för känslans skull. Tycker det känns som det gör mer även om så kanske egentligen inte är fallet.
 
Kravet på en mekanisk peeling är att de måste vara täta minimala korn, icke plastkulor i produkten (hua) och den ska kännas mild men effektiv. Rosenseriens Gentle Peeling prickar in på allt! Känns mild men samtidigt effektiv. Och den doftar angenämnt, kunde inte riktigt lista ut vad men de ska visst vara tranbär.
 
Svensktillverkad, ekologisk och rikgit bra, klart värd sitt pris mellan 239-260 kronor (lite olika priser beroende på var man letar)
 
 
 
*pressprov
 

Kommentera här: