Ny ansiktsoljekärlek- Rosenserien Carrot Oil

Det tar som sagt tidigare lite tid att beta sig igenom sitt skåp av hudvård när man är hudvårsdshopaholic, vissa grejer passar inte ihop den rutin man har, vissa glömmer man bort och vissa bara är doldisar tills man verkligen gett dem en chans. Just ansiktoljor är något jag älskar vintertid, har haft ett antal slattar att göra slut på hemma och sen, när de äntligen tog slut så började jag med den här finingen!
 
 
 
"En exklusiv, ekologisk morotsolja som ger huden näring och en fräsch lyster. Bas av näringsrika oljor från avokado, solrosor och vetegroddar och rik på karoten A och E-vitamin. Absorberas lätt och används främst som ansiktsolja"

Rosenseriens produkter är icke testade på djur, fria från mineraloljor, alkohol, skadliga kemikalier och animaliska ingredienser. Innehåller ingredienser som bivax, äkta rosenolja och basen är aloe vera istället för vatten. Kan användas av känslig hud och innehåller naturliga UV-filter samt en balans av mineraler, vitaminer, proteiner, spårämnen och antioxidanter. Förpackningarna är miljövänliga och produkterna tillverkas i Sverige.

 
Är fullkomligt kär i den här oljan och har använt den ett tag nu. Använder den varje dag till hals och dekolltage som jag annars lätt slarvar med, perfekt med en enda produkt som känns otroligt vårdande när man inte orkar hålla på med flera. Använder den ibland som ansiktsserum eller efter mitt vanliga serum men oftast, som nu senaste tiden när vädret växlat enormt och stundtals varit riktigt kallt så har jag tryckt in den som sista produkt över hela kvällsrutinen (typ som en sovmask)  och visst- man ser lite shiny ut en stund men på morgonen när man vaknar- så himla bra huden känns. Fuktmättad, bouncy och slät med jättefin lyster. Doftar för övrigt så gott ocskå (viktigt) :)
 
*pressprov
 
 
Hittas antar jag, bland annat i landets alla hälsokostbutiker eller tex. hos Bodystore.
 
 

 

Kommentera här: