Lite Fillers

 
Jag gjorde för ett tag sedan fillers i mina läppar, en ml Restylane fördelat på över och underläppen men de mesta i den övre. Veckan efter la jag i en ml till i mina nasolabiala veck, inte hela mängden dock, en liten skvätt fick sig även överläppen.
 
Jag har velat göra detta länge och tog äntligen tag i det, va meganöjd till en början och är det fortfarande men visst är det så att de lägger sig ganska mycket efter någon vecka och det där lilla extra man velat ha kvar saknas. Har också läst mycket om att man bör göra regelbundna touch-ups för en mer bestående effekt, det går helt enkelt inte att få den där omedelbara effekten man kanske har i huvudet bums utan det måste byggas upp för bästa resultat. Dyrt blir det, inte är det gratis direkt :P
 
Om man bortser från kostnaden så måste jag dock säga att detta känns grymt då jag i vanliga fall inte har någon överläpp och mina nasolabialaveck har jag alltid avskytt. Stått och slätat ut dem dag ut och dag in bara för att se hur de skulle se ut om de inte fanns. Nu är jag född med riktiga skrattkinder, såna där som folk klämde på när ja va liten och liksom tyckte att oj vilka gölliga kinder du har höhöhö. Jorå, de är möjligt men nu- på äldre dar, när den där kanten mellan kind och resten dessutom får en rynka i sig, då är de inte lika kul. Ytligt kanske men jag har avskytt dem. Avskyr dem fortfarande och är fortfarande inte bekväm med ett foto framifrån på mitt ansikte men vecken är mycket mer uppmjukade nu och jag står ut med dem bättre samt att volymen i läppen ger det lite balans.
 
Såhär ser det ut:
 
 
Bilden är inte riktigt skarp men ungefär på ett ungefär såhär. Har tyvärr ingen förebild jag känner för att publicera här rakt framifrån men jämför jag sminkbilder från tidigare i bloggen ser jag tydlig skillnad även om jag skulle vilja ja ännu mer volym. Man får väl lite mersmak antar jag, det tillhör nog. Är lite nojig att de ska försvinna fort, den första effekten la sig snabbt och visst blir man lite besviken då men jag hoppas detta ändå håller ett tag. Återkommer med uppdatering på den fronten!
 
 
 
 
1 Ia:

skriven

Riktigt snyggt!!

Kommentera här: