Dior Poison Girl Edt

 
Fantastiska Dior Poison Girl Eau  De Parfum som jag har älskat sedan den kom förra året kommer nu vecka 5 (förhandslansering på KICKS) i en ny variant- Poison Girl Eau De Toilette
 
 
Poison Girl är riktig gourmanddoft (en gourmanddoft utmärker sig tex med noter som går att äta typ vanilj, choklad, kaffe, karamell och marmelad osv, mums mums) Edp´n och Edt´n skiljer sig inte jättemycket i basen och i hjärtat, i basen har de båda vanilj och tonkaböna och i hjärtat finns den turkiska damacenarosen och rose de mai- en kraftfullt doftande ros. Edp´n har även noter av karamelliserad apelsin och blodapelsin i toppen. De som Edt´n har som skiljer sig från Edp´n är att i toppnoterna finns en unik balndning av två olika sorters apelsin. Den siclianska söta aplesinen och den kalabriska lite friskare och bittrare apelsinen. Man finner även neroli som kommer från apelsinträdet och det ger en frisk blommig och grön känsla till doften.
 
 
En liten miniatyr av Posion Girl Edt, hur söt? <3
 
 
Jag känner tydlig skillnad på Edp´n och Edt´n, Poison Girl Edt är lite lättare och friskare, man känner tydliga noter av apelsinen, de bittersöta blandat med nerolin framträder väldigt väl i öppningen och jag älskar just apelsin och nerolinoter. Jag gillar ju Edp´n skarpt men ju mer jag använder Edt´n desto mer övertygad är jag att jag måste ha en stor flaska när den kommer, perfekt vårdoft om man gillar gourmander men vill ha lite mer friskhet till det hela, eller för den som känner att Edp´n varit alldeles för kraftig. Då gillar man nog den här! 
 
 
 

Kommentera här: