Clean White Woods Edp

Har  alltid älskat Cleans doft Warm Cotton och hade först tänkt köpa en ny sådan då min för längesen är slut men det blev istället en White Woods. Några dagar efter blev det faktiskt en Warm Cotton också- min parfymsamling börjar bli väl stor nu ...:)

 
Men nu va det White Woods de skulle handla om, inte Warm Cotton.

"White Woods är skapad att fånga den fridfulla känslan av att möta ljusa trädbevuxna smultronställen. En varm lyxig doft som låter ditt sinne omfamnas av rena essenser av naturligt ljus, som dansar längst en trädbevuxen väg"

Detta är den första doften med mysk hos Clean och den är fylld med sötma, citrus, träiga aromer och en touch av peppar. Toppnoterna är en trio av bergamott, mandarin och svartpeppar, i hjärtat finns magnolia, lilja och vanilorkidee och basen består av sandelträ, pralin, mysk och amber. 

Den här är ganska speciell, lite åt unixexhållet tycker jag. Visst är den varm och aningens lite söt men på ett väldigt "lätt" sätt, inte de varma och söta som man annars kanske refererar med bland parfymer som beskrivs liknande. Rättså unik i sitt slag och sticker ut en aning med andra ord. Jag tycker jättemycket om den för den liknar inget annat jag har bland mina dofter härhemma. Känner på mig att denna kommer användas mycket frampå vårkanten då den känns mjuk, lätt, mild och lite bohemisk, perfekt när ljuset är påväg och fåglarna kvittrar även på kvällen, längtar så dit, bara några månader kvar...:)

 

Kommentera här: