Art Deco Beauty Balm Lip Base

Denna goding har jag haft hemma ett bra tag, använt den sporadiskt någon gång men aldrig riktigt ordentligt för att inse dess egenskaper som jag nu nästan blivit beroende av innan jag använder någon läpprodukt. 
 
"Det beskrivs som ett balm som både agerar primer, vårdar och skyddar läpparna. De innehåller microfina pigment som neutraliserar läpparnas färg utan att täcka samt peptider, collagen och hyaluronsyra som göra att behåller sin fukt. Spf skyddar och vitamin A och majsextrakt ger näring"
 
 
Konsistensen är balmlik i en neutral ton, precis den man ser på hylsan. Formulan liksom blurrar ut läpparna, de ser helt enkelt lite snyggare ut, därför suverän även på egen hand, den känns vårdande och läppstift och pennor sitter suveränt. Jag målar gärna min läppenna precis utanför läpplinjen och med denna under blir det hur bra somhelst och det håller från morgon till kväll, även genom lunchen. Älskar den här. Doftar dessutom gott, som en blandning av vanilj och en My Little Pony :) Den är väl dock inte helt enkel att få tag på, mäket finns inte precis överallt, men på hemsidan finns länkar till återförsäljare och salonger!
 
 
*pressprov

Kommentera här: