Acasia Skincare

 
DB Expot förra helgen va Anna-Karin och Kristin från Acasia Shop där och visade den nya hudvårdsserien Acasia Skincare
 
Acasia Skincare är en ny svensk hudvårdsserie utvecklad av auktoriserade hudterapeuten Anna Karin Wahlberg som driver Acasia Skincare och tillsammans har hon haft erfarna kemister på Dr Temts Laboratories i Wien, Österike. Laboratoriet har över 40 års erfarenhet av forsknig inom avancerade hudvårdsprodukter och kombinerar det bästa från naturen med modern forskning. Märket Dr Temt som säljs hos Acasia Shop har ju exempelvis gjort en av mina favoritögoncremer, bara det liksom!
 
Acasia Skincare är en okomplicerad hudvårdsserie med högsta nivå på kvalitét och effektivitet och ingredienserna är noga utvalda för snabba fina resultat. Produkterna har en riktigt fin mild doft och tuberna är hygieniska. 
 
 
 
Produkterna har en härlig ingredienslista såsom:
 
Pro Vitamin B5 som återuktar, förbäöttrar hudens barriärfunktion och påskundar celltillväxt
 
Antioxidanten E-vitamin skyddar mot fria radikaler och är föryngrande
 
Hyaluronsyra som binder fukt, plumpar ut och gör huden fastare
 
A-vitamin stimulerar och reparerar hudens kollagen och elastinproduktion
 
Nyponfröolja bekämpar fria radikaler och främjar cellförnyelse
 
Glycerin främjar elasticitet
 
Rapsolja lugnar irritation
 
Tambourissa Trichophylla Leaf Extract lugnar en reaktiv hud
 
Jojobaolja binder fukt och ökar skyddsbarriären
 
Humle lugnar
 
Sallatspikblad är läkande
 
Mjölksyra åtefuktar trött och känslig hud
 
Alla produkter är fria från parabener och mineraloljor
 
 
I serien finns fyra produkter:
 
Cream Cleanser
 
24 H Reapair Cream
 
Recovery Mask
 
Lift Me Up Sheet Mask
 
Ska bli så kul att testa dessa! Efter expot har jag nu många produkter som står på kö för test så försöker använda upp de jag har på gång i skåpet först innan jag öppnar nytt men kunde inte hålla mig så rengöringen testade jag bums, kunde inte låta bli och har använt den varje morgon och kväll sedan dess! Recovery Mask har jag sovit med två eller tre nätter senaste veckan, älskar masker att sova med och när jag hittar en ny favorit går de icke att slita sig :) Såå bra och älskar doften <3 Kommer mer inlägg om dessa, prdodukt för produkt framöver!
 
Gå in och kika mer på produktinfon här
 
 
 *pressprov

Kommentera här: