M Piacaut Hydra Lagoon Overnight Mask

 
Ekolyxmärket M Picaut lanserade nyligen (i samband med Daisy Beauty Expo) denna helt fantastiska mask. Jag har en hel drös med just masker i liknande slag härhemma ( älskar sådana och vill prova ALLA) och denna har snabbt blivit en favorit och just därför har jag nog ofta använt den både var och varannan natt.
 
 
"Hydra Lagoon Overnight Mask är en näringsrik och lyxig aniktsmask som ger huden optimal återfuktning och uppfräschning. Den stimulerar nybildning av hudceller, bygger upp hudens naturliga kollagenproduktion, minskar torrhetslinjer och jobbar anti-age. Kan användas som en vanlig mask som sedan torkas bort eller som en nattmask.
 
Innehåller ingredienser som reparerande avakadoolja, hyaluronsyra som ökar hudens förmåga att binda fukt, amarantfröolja som bygger upp hudens kollagenproduktion och har en antiegeeffekt, squalane som stimulerar hudens naturliga kollagenproduktion,niacinamide som har en mängd fina egenskaper bland annat utjämnande, pentavin som skapar en djupgående fuktreservoar i 72 timmar och sist men inte minst extrakt från ädelstenen malakit. Malakit innehåller antioxidanter och är mycket mineralrik samt verkar lugnande och skyddande för huden."
 
 
 
Jag älskar den som nattmask, öser på ett tjockt lager innan jag går och lägger mig, självklart med serum under för maximal effekt. På morgonen är huden rejält återfuktad och fast med stuns, känns nästan lite fylligt. Effekten är smått beroendeframkallande vilket har gjort att jag nog använt den säkert minst fyra ggr/vecka senaste tiden, lyxigt värre när jag helst hade hushållat så den räcker lääänge men så värt ändå.
 
Som en bonusgrej föressten-refererat till produkter som smular, mycket bra inlägg som tas upp här, så smular den här masken ALDRIG på mig! Om man kör layering i hudvård vilket många nuförtiden gör- så även jag, räcker egentligen med ett serum och en creme så kan det börja smula- särskilt till natten med nattmasker och det är så galet frustrerande. Men denna smular som sagt aldrig på mig även om jag har tre andra produkter under ( essens och två olika serum). Bara det liksom <3 <3 <3
 
Priset för 50 ml är ca 499 kr och den finns bland annat här och här
 
 
 
*pressprov

Kommentera här: