Makeup-Rosegold

 
Roséguldigt med MACs pigment Tan. Har fasat ut de mesta av mina lösa skuggor vid det här laget men MACs pigment i små provburkar behåller jag, de är så himla fina- särskilt just då Tan!
 
 
 
 
Ansikte:
Clarins Instant Smooth Primer
Clinique Beyond Perfecting Foundation som bas och concealer
Diors Forever & Ever Matte löspuder
Anastasia Contourkit
 
Ögon:
NYX Jumboeyepencil Milk
MAC Pigment Tan
Paulas Choice The Nude Mattes
MUS Eyepencil Golden Gate
Clarins Wonder Perfect Mascara
Anastasia Browwiz Medium Brown
Anastasia Browshadow-duo Golden Blonde
 
Läppar:
YSL Rouge Volupte 01
 
 
Gillar verkligen Cliniques Beyond Perfecting foundation som jag använt ovan, föredrar man hög täckgrad är den så värd att spana in. Den och Estee Lauders Double Wear ger samma höga täckning men Cliniques är lite tjockare i konsistens och känns lite mer dewy än Estees. Har endast ett prov av Cliniques då jag velat vilken nyans jag borde ha, överlag är de lite dragning åt det svala hållet på dem, det är den ljusaste som faktiskt blir bäst (01Linen) och upplever den mer neutral än de mörkare jag testat lite snabbt. Just Beyond Perfecting kan man också med fördel välja en nyans lite ljusare än sin egen hudton då den innehåller mycket pigment och blir lite mörkare på huden än vad man kanske tror. Täcker fantastiskt gör den iallafall- och är grym som concealer dessutom. 
 
 

Kommentera här: