Rituals Elixir d´Orient EDP For Women

 
Denna lilla 10 ml flaska klickade jag hem utan att ha sniffat på den i butik först, chansade av beskrivningen att det skulle vara något för mig och jag hade rätt. 
 
"Föreställ dig en anrik persisk trädgård, en oas av perfektion som glittrar i guld med kvällsdaggen. Den behagliga värmen från den sena kvällssolen låter de skarpa trädofterna och sötman från det fuktiga gräset och grönskande örterna långsamt avdunsta i luften. Lägg till en svag antydan av kryddig Persisk Pepper och inslag av rökelse till den här klara doften, och känn hur naturen kommer till liv"
 
 
Den va precis de jag ville att den skulle vara- en varm, kryddig, rökig, träig och till en början ganska kraftfull doft med aningens lite sötma, som mjuknar väl från börjans nästan lite maskulina känsla efter en stund på huden. Perfekt att kura med i höstkoftan. Sticker ut lite bland många av de vanliga hylldofterna utan att vara varken dyrgrip eller svårtillgänglig, jag beställde min i Kicks webshop. Kommer nog inom snar framtid dock få investera i 50 ml flaskan för denna lilla mini lär gå åt ganska fort, sträcker mig efter den väldigt ofta!
 
 
 
 

Kommentera här: