Paulas Choice Resist 10% Niacinamid Booster

 
Niacinamid skrivs det lite om överallt just nu, om man är intresserad av hudvård och läser sådant vill säga. Såklart föll jag för trycket och klickade hem en flaska. Det blev Paulas variant (finns många billigare versioner om man letar lite) men jag gillar Paulas grejer (till vis del) så fick bli hennes.  
 
Niacinamid är en form av vitaminB3 som kliniskt bevisat kan minska uppkomsten av synligt förstorade porer, fina linjer och rynkor, acneärr och pigmenteringar. Detta beskrivs som ett ultralätt serum (ultralätt va namnet- som lite tjockare vatten i formulan) designat för att lugna, reparera och strama upp huden. Innehåller även stärkande och skyddande antioxidanter. Kan användas av alla men framförallt en fetare hydtyp med förstorade porer.
 
 
 
Jag hade verkligen skyhöga förväntningar såklart. Efter att ha sett kommentarer från de som testat om blurrad hudyta och ej längre existerande porer för blotta ögat, då måste de ju vara amazing. Man blir väldigt len, de va de första jag reagerade på. Jättelen faktiskt. Dock ökade jag doseringen från några droppar som står i rekommendationen till de dubbla gånger tre typ. Några droppar räcker knappt till ena kinden efterssom formulan är så otroligt tunn och absorberas snabbt. Blandar man i sin creme som alternativ så visst, men har man på direkt på huden, som jag gör ja då måste man ta mer. Den är enkel att dosera dock, kommer i pipettform så man har bra koll på hur mycket man faktiskt tar. Jag har använt denna nu ett bra tag, morgon och kväll och som jag skrev, man blir len i huden. Tittar jag riktigt noga så absolut, porerna ser kanske en aning mindre ut men det är inget jag liksom reagerat på så ingen woweffekt från mig. Och jag ser inge blur-effekt heller men de kanske kommer. Kan även vara att jag ser lite dåligt och har dåligt ljus i badrummet.  Finns säkert flera skäl till varför jag inte är helt övertygad än sålänge. Men känslan är bra, vem vill inte vara len och slät om kinderna liksom. Kan vara möjligt att jag kanske köper om denna när den tar slut just för den mjuka känslan den ger och det kanske är först när den är slut som man märker effekten av det den faktiskt gjorde. Jag vet inte. Återstår att se ....:)
 
 

Kommentera här: