NYX Lingerie Liquid Lipstick-Lace Detail

 
Älskar sedan gammalt NYX Soft Matte Lipcreams som om man läser produktbeskrivningarna varken är ett läppstift eller gloss utan mer en täckande läppfärg som torkar matt. De doftar galet gott av nåt vaniljaktigt, känns trots sin matthet sköna å mjuka  på läpparna, sitter som berget och flagnar snyggt. Har tre av dess nyanser men skulle gärna äga dem alla. Va nyfiken på märkets Lingerie Liquid Lipstick som beskrivs som lätta flytande läppstift med matt finish. Hade riktigt höga förväntningar då deras Lipcreams är så gudomliga och dessa Lingeries finns i så många fina nudefärger.
 
 
 
 
NYX Lip Lingerie- Lace Detail
 
 Konsistensen är tjockare än Lipcreams, nästan lite klumpig tycker jag. De doftar inte alls lika mumsigt heller-jag gillar vanilja/koladoft på läpprodukter och de får gärna dofta ordentligt. Ni som inte gillar läpprodukter med doft, då går nog denna hem bättre på de planet. Färgen är hyfsat enkel att applicera förutom att man får stryka ut de lite då konsistensen är lite tjockare och aningens "klumpig", väl på läpparna blir det dock jättesnyggt, färgmättat och snyggt semimatt. Men sen, efter en kort stund när mattheten slagit till ordentligt så känns dessa rejält torra (trots att jag grundat med fukt å smörj) de känns som mina läppar blir till krackelerade russin och jag vill bara dränka dem i mitt kära BurtsBees Lip Balm. Denna känsla har jag aldrig haft med Soft Matte Lipcreams, visst- jag har använt lite läppbalsam där med, men inte alls samma strama känsla som jag fick med Lingerie, den åkte faktiskt av ganska på en gång, jag gillade inte alls. Lite trist dock för älskar färgen på denna som heter Lace Detail, riktigt fin nude med varm underton. Vill så gärna komma överens med dessa för förutom denna finns den i massa superfina nyanser. Men men- man kan inte gilla allt, dessa va inte för mig!
 
 
 
 
 

Kommentera här: