IsaDora COVER UP Foundation & Concealer

IsaDora har nyligen lanserat sin nya foundation COVER UP Foundation & Concealer. En cremig täckande formula som ska sudda ut ojämnheter likt ett fotofilter och hålla bra hela dagen lång. Jag har varit så nyfiken på den här och älskar foundations som ger så hög täckgrad att de även kan användas som concealer, det är enkelt och det går snabbt. 
 
 
 
 
 
 den utlovar...

...att ge full täckning med en behaglig känsla på huden.
...en mjuk och elastisk textur som förenar sig perfekt med huden för en ”second skin feel’.
...hållbarhet
...en fuktgivande känsla
...en fastare och uppstramande känsla
...silkeslen finish
...perfekt täckning hela dagen
...passar alla hudtyper
 
 
Finns i fem nyanser:
 
60 Light Cover
62 Nude Cover
64 Classic Cover
66 Almond Cover
68 Honey Cover
 
 
62 Nude Cover underst och 64 Classic Cover överst
 
Jag spanade in de tre ljusaste av dessa fem, 60 Light Cover är ljus med ganska sval underton, 62 är också ljus men inte porslinsljus och har en vamrare underton, den passar mig perfekt. 64 Classic Cover är en mer mediumton och funkar inte nu men kaske under sommaren. Formulan är mjuk och behaglig, inte tjock, inte tunn, lätt att applicera och den känns riktigt fuktgivande och blir lite lystrig, så ett puder på behövs för en mattare finish. Täcker som smäck mina djupa mörka hålor runt ögonen så täckgraden är verkligen hög. Hållbarheten är okej, inget exeptionellt men okej. Dock inget jag skulle förlita mig på långa jobbdagar men de är få foundations som jag faktiskt litar på. Snygg praktisk tub med pump, lätt att dosera. Jag har hittils inte fallit för någon budgetfoundation ska erkännas men den här gillar jag ganska mycket- främst för finishens och täckgradens skull. Känns som en budgetversion av Cliniques Beyond Perfecting fast denna når inte till samma nivå men för de plånboksvänliga priset (179:-) absolut!
 

Kommentera här: