Sensai 38 graders Mascara Volumising

 
Jakten på den perfekta mascaran är nog för de flesta oändlig, jag tror egentligen aldrig att man hittar "den" om man som jag är en sån som alltid testar nytt och tror jag kan finna något ännu mera smashing. Men den här är faktiskt så nära inpå perfektion man kan komma med en masara för min del. Åtminstone just nu.
 
Köpte orginalet av den för några år sedan, den som har minst flaska och nättast borste. Minns knappt vad jag tyckte om den men köpte aldrig om så antar den inte blev någon favorit även om jag nog gillade den. Men just den lilla pytteborsten gick nog inte helt hem hos mig, är inte så förtjust i minimala mascaraborstar. Jag gillar iof långsmala borstar väldigt mycket men inte när de är korta som orginalet av denna just är.
 
 
 
Gav mig på att köpa en annan vartiant av den för några månader sedan, den här som heter Volume och har en rundad knubbig flaska, en större längre borste som är ganska tät och smal och även böjd. Ska ge mer volym är orginalet, och iochmed böjen enkel att göra snygga fransar med. Och jisses vad BRA den är! Magisk! Dock är det inte bara att måla och gå, man får greja lite, tillexempel behöver jag nästan varje gång dra av liite mascara på ett papper så borsten inte tar med sig för mycket, mina glesa fransar behöver lite i taget. Men den är enkelt att applicera, separera och "rulla" upp fransarna med, man kan greja ganska mycket utan att de blir några spindelben och de bästa av allt är att den inte är blöt för fem öre utan där fransarna hamnar efter att man fått upp dem fint- där stannar de hela dagen lång. Fäller inte, smular inte, sitter som berg till man tar bort med varmt vatten och snabbt går det.
 
Jag har nog minst fem påbörjade mascaror men denna är numera den enda jag sträcker mig efter och har så varit ett bra tag. Finns en guide för otptimal applicering av macaran under produktinfon här  men jag har bara målat som vanligt, den är nog amazing hursom man än gör :) Kostar en liten slant  (275 kr) men väl värd varenda krona.
 
 
1 Ilona:

skriven

Jag är av samma åsikt.Den är grymt bra. Smular inte och sitter som berget hela dagen. Behöver inte längre söka den perfekta mascaran, halleluja :) Envisats i flera år med att använda de andra mascarorna från Sensai, trodde inte på denna ... Nu skall jag köpa Sensai´s base mascara och se om det blir ännu bättre med den under.

Svar: Ja visst är den fantastisk! Har hört att de finns en base som ska vara bra, också nyfiken på den :)
bettielis beauty

Kommentera här: