Budgetkap-Max Factors Creme Puff

 
Det här pudret är lite som budget när det är som bäst. Beskrivs som ett kompakt täckande puder med lyxig finish. Ger en matt finish med lyster tack vare miljontals ljusreflekterande partiklar. Kan användas direkt efter dagcreme för en fin bas eller över foundation för mer täckande effekt.
 
 
 
Detta är nyansen 05 Transculent, finns i fem nyanser totalt!
 
 
För det första älskar jag doften! Pudret har en ganska påtaglig doft som för mig bara är positivt, de doftar som ett sminkbord för längesedan fullt med puderpuffar, tjusiga parfymflaskor och diverse attiraljer, lite damigt, lite mormorsaktigt. Jag älskar det! På huden ger det en fin utjämning över foundation, de ger det där lilla extra utan att alls se kakigt ut, bara fint (dock bör man icke överdosera såklart). Sidenmatt finish som har en normal hållbarhet på mig, några touch-ups under dagen är lagom. Det jag gillar extra med detta är att har man det i handväskan som "bättra-på-produkt" är de att lita på då de täcker något mer än ett vanligt puder och har ens bas vandrat iväg något sådär runt näsvingarana framåt eftermiddagen så är detta lite mer täckande vilket gör själva fixen mer komplett för min del. Ett budgetkap för 110 kr!
1 Ninni:

skriven

Misstänker att detta är de klassiska Pancake-pudren från samma märke, fast i lite mer modern tappning.

Kommentera här: