Några sminkfavoriter året som gått!

Plockade ihop de produkter jag oftast sträcker mig efter i sminkväg och samlade dessa i en bild. Jag har såklart många fler favoriter men dessa är nog de som används mest och hela tiden konstant. Ska tilläggas att jag heller inte köper extremt mycket smink, mina slantar läggs oftast på hudvård men foundations och läppgrejer flyttar in rätt ofta, så är det.
 
 
IsaDoras nya Foundation CoverUp- helt amazing foundation som täcker de mesta, älskar den ihop med Buffingbrush från samma märke. Har använt den konstant sedan den köptes, älskar hur den blir på huden, sammetslen perfektion verkligen. Nyansutbudet är dock inte jättestort och jag blandar 62 och 64 för bäst frägmatchning.
 
KICKS Lippencil i nyansen Bare som är en perfekt nude och Dusty Rose som är riktigt snygg sval mauverosa. Dusty Rose har krympt markant, så blir en ny sådan ganska snart.
 
NYX Soft Matte Lip Creams, älskar verkligen dessa. Matta och snygga men inte torra, doftar dessutom så gott. Har en hög färger, men dessa används mest.
 
NYX HD Finishing Powder, ett aningens dammigt puder men de håller huden retushat snygg och matt minst lika länge som sina dyrare kompisar, finns ingen anledning och handla löspuder för flera hundra när man kan köpa detta så prisvärt!
 
 
Detta va ett axplock bland mina guldkorn, får se om jag hinner få till något mer favoritinlägg. Vet att sådana här inlägg uppskattas och jag surfar med nyfikenhet runt och kollar in andras favoriter från året, alltid blir man sugen på något :)
 
 
 

Kommentera här: