Några hudvårdsfavoriter året som gått!

Snart är 2016 till ända, helt sjukt vad tiden går. Men längtar till ljusare tider och snart är vår och sommar här igen, så skönt!
 
Har hittat många nya favoriter i hudvården senaste året, alldeles för många för ett kort inlägg egentligen men har samlat några av dem här på bild:
 
 
Versos Super Eye Serum med Retinol 8, helt galet bra ögoncreme i en tunn serumkonsistens, jag gillar vanligen lite rikare ögoncremer men denna trollar med hela ögonområdet och man blir typ beroende!
 
Filorga Hydra Hyal Serum, ett koncentrat med fyra olika hyaluronsyror, riktigt mysig konsistens som plumpar ut och ger ordetnligt med fukt, använder i hela ansiktet och även under ögonen, perfekt mot torrhetslinjer.
 
Dermaceutic Tri Vita C 30, de hypade serumet som verkligen är Amazing, man ser nästintill polerad ut i pannan, så fin lyster får man! Har senaste tiden fått frågan tre gånger om jag har botox i pannan vilket jag inte har, måste helt klart vara detta serums förtjänst. Har redan köpt en flaska som backup till min som nog snart är slut.
 
KICKS Pure & Simple Micellar Cleansing Water otroligt väldoftande rengöringsvatten som tar bort allt och känns behagligt till ett bra pris. Använder detta som sista steg för eventuella rester eller som sig självt när jag har bråttom.
 
KICKS Ready Set Glow Peelingpads fantastiskt prisvärda peelingpads indränkta i rikligt med produkt, ger en mild exfoliering och doftar så gott. Använder dessa som sista steg innan serum och creme och framförallt till hals/dekolletage som jag annars kan vara en fuskis att ta hand om men dessa gör det så enkelt!
 
Shiseido Ibuki Sleepping Mask en riktig jellomask, som fyllig gel proppfylld med välgörande ämnen för huden, sval och skön och gudomlig för en trött, grå eller torr hy. Används över natten som sista steget i rutinen eller som den är efter rengöring innan sängående. Har inte testat knepet själv men kan tänka mig att den är underbar att ställa i kylen för ännu mer svalkande effekt om man nu önskar det. Denna är för ansiktet men brukar lägga lite under ögonen också (allt för att motverka kråksparkar) otroligt behagligt och ger ordentligt med fukt.
 
Det va några favoriter! Fler kommer :)
 
God fortsättning!
 
 
 
 

Kommentera här: