Akademikliniknen- Pure Lip Intense

 
För någon vecka sedan va jag hos Akademiklinikens Walk-In-Clinic här i Uppsala och fyllde mina läppar lite. Jag är mycket nöjd med resultatet och skriver om det i ett annat inlägg. Vid tillfället köpte jag även Akademiklinikens Pure Lip Intense, vårdande läpprodukter är alltid välkommet såhär års och hade sett denna flasha förbi i någon blogg och på Instagram med bra betyg så jag tänkte att jag provar!
 
"Ett intensivt återfuktande och skyddande läppbalsam som stärker läpphudens barriär och mjukgör på ett skonsamt och behagligt sätt. En patenterad antioxidant ger även läpparna en succesiv lätt volymökning. Produkten är rik på närande oljor och botaniska extrakt som lindrar hudirritation och skyddar mot väder och vind. Produkten är helt fri från vatten "
 
 
Konsistensen är lite tjockare än ett "vanligt" läppbalsam, den känns väldigt fyllig.  Otroligt närande och gör allt den ska och lite till. Perfekt som läppglans, glänser massor och stannar länge på läpparna. Hylsan är en smidig tub med metallapplikator som kyler lite och doften är fräsch. Finns i en genomskinlig och en lite bärigare ton, jag har den förstnämnda men blivit smått kär i denna, så himla bra så lär skaffa mig den andra också :)
 
Finn att shoppa tex här och här!
 
 
 
 
1 Camilla:

skriven

Så kul, vi har använt samma produkter ofta på sistone. :) Jag köpte Lip Intense för några veckor sen och gillar den verkligen. Tidigare har Eight Hour Cream varit en trogen hjälp när läpparna är som torrast, men denna är en stark konkurrent numera. När man är riktigt torr så att det svider om läpparna så tycker jag att den kyler väldigt behagligt. Jag har också den genomskinliga varianten, och den ger verkligen en grym glans.

Svar: Ja det verkar så, kul när man dras till samma :) Har du nån favorit hittils förutom denna? Älskar den här verkligen så otroligt bra och dessutom bästa glansen. Tror nog aldrig att jag har haft ett gloss som gett så mycket glans som den här och dessutom hållt en stund och dessutom vårdar intensivt. Såg Skincity hade bra rabatt idag, undrar om jag ska lagra några :D Kram
bettielis beauty

Kommentera här: