Mina fem favoritbaser under sommaren som gått!

 
Heltäckande foundations i all ära (i love them) men inte sommartid. Då får de backa för annat. Dessa fem är de jag alternerat mellan denna sommar. Några är gamla i skåpet, ett par är nyfunna favoriter.
 
 
 
Prioris Mineralfoundation, denna är nyans nr 2. Finns väl inte längre i denna skepnad att köpa här i Sverige men om om jag inte är ute och cyklar är denna samma som Elisabeth Arden PROs variant numera. En av de bättre mneralbaser jag testat. Lyster och fin täckning!
 
Wonder Pearls Mineralfoundation som säljs hos Acasiashop ger fantastisk lyster från mikroniserade pärlor, också en riktigt fin mineralfoundation som jag ofta sträcker mig efter.
Sensai Silky Bronze Spf 30, en fast puderfoundation med högt solskydd, kommer i en lyxig dosa med spegel och svamp, helt klart de snabbaste alternativet och enkel att ta med. Ursnygg finish dessutom.
 
Akademikliniken CC-cream, en lite speciell CC-cream som kommer i en enda nyans, ska masseras in ordentligt för bäst resultat och så fint det blir! Dock inte för de ljusaste hudtonerna. Som ens egna hud fast tio ggr snyggare!
 
Clinique Anti Blemish Solutions BB-cream, från Cliniques antiblemish serie kommer denna som är en bb-creme innehållandes medicinska ingredienser som motverkar plitor och behandlar de som redan är. Jag har inte några problem med plitor särskilt ofta om jag sköter min hudvård men använder gärna en motverkande produkt särskilt denna årstid. Älskar dess extremt lätta konsistens som trots det täcker och jämnar ut precis som en foundation och ger en halvmatt superfin finish. Till alla med blandhy som vill ha en flytande bas sommartid eller en lätt men täckande bas året om är denna fantastisk!
 
 
Detta va min skara jag använt flitigast de senaste och om jag måste välja en favorit bland dessa får de ändå bli Sensais just för att den är så sjukt smidig. Snygg OCH solskyddad hy på ett kick!
 
 
 
*innehåller affiliateslänkar
 
 
 

Kommentera här: