Moisturising Mask & Papayapeeling

Såg ett inlägg på Maria Åkerbergs sida på facebook om ett tips på en rejäl c-vitamin och fuktboost för huden-en kombination av märkets fantastiska Papayapeeling (som jag älskar och har skrivit om här) och deras fuktmask tillsammans under nattetid. Man masserar in peelingen och tillsätter lite vatten så den blir krämig, sköljer inte av utan toppar istället med lite av fuktmasken och sen sover man med detta. Kunde såklart inte hålla mig från en beställning!
 

 
Papayapeelingen är en enzympeeling som ger en mild exfoliering med en återfuktande känsla och doftar fantastisk gott. Fuktmasken innehåller oljor från mandarin och neroli och jag är riktigt nyfiken på den då just fuktmasker är något jag börjat köra stadigt med minst ett par gånger i veckan.
 
Gillar de mesta jag testat från Maria Åkerberg hittils och inte innehåller de några cykliska silikoner heller även om jag inte tänker bli manisk på ämnet. Dock känner jag att med allt man proppar på sitt ansikte och kropp dagligen skadar de inte att vara lite medveten. Ska testa kombon av dessa snarast, är väldigt nyfiken. Peelingen är ju som sagt en gammal favorit och jag hoppas fuktmasken är riktigt bra i sig själv den med. Spänannde att prova!
 
 
 
 
 
*inlägget innehåller affiliatelänkar
1 Donnachic:

skriven

Nu blev jag riktigt happy happy!!! Tror jag har dessa och måste testa i morgon!!!. Kramis!!

Svar: Prova, du kommer gilla <3
bettielis beauty

Kommentera här: