M Picaut

Hemma hos mig bor just nu dessa produker från de svenska ekologiska märket M Picaut. Det är en exklusiv hudvårdsserie för ansiktet och dessutom Sveriges mest internationellt prisbelönta hudvårdsserie.
 

 
Produkterna är helt fria från mineraloljor, parabener, silikater, sulfater, artificiella utfyllnader och färgämnen och bland ingredienserna som har dokumenterad synbar anti-age effekt finner man bland annat havtorn, kokosolja, broccoliolja, avakadoolja, jojobaolja, glukosider, havreextrakt, trollhassel och vild jamseextrakt.
 
Nyligen lanserades rengöringsmousse med doft av citronmyrten- Glorius Green Foaming Cleanser  och superserumet Hydra Miracle Serum med tamarindfrukt och tre olika hyaluronsyror. Jag testar för fullt just nu och gillar massor hittils, rengöringsmoussen måste vara den ljuvligaste doftande rengöring jag nånsin använt, är extremt svag för citrusdofter och denna är verkligen härlig för sinnet särskilt på morgonen för att piggna till. Dessutom är den riktigt härlig och behaglig på huden. De nya superserumet har jag småprover på och försöker hushålla lite med dem men det går knappt- de är beroendeframkallande. Faktiskt måste de vara ett av de finaste serum jag provat! Konsistensen talar för sig själv- de är lätt, silkigt och fylligt och huden plumpas, slätas ut och känns så mjuk. Mer tankar om produkterna kommer vid senare tillfälle när jag testat lite till <3
 
1 Donnachic:

skriven

Visst är hennes produkter helt fantastiska! Älskar serumet och rengöringen! Kul att höra hur din recension blir efter ett tag, med tanke på att du gillar rätt aktiva produkter, men du kanske har en bra mix?
Kram!

Svar: Ja serumet och rengöringen blev riktiga favoriter! JA jag älskar ju aktiva saker men går att mixa in i de övriga isf :) Kram
bettielis beauty

Kommentera här: