Lavendel

Har alltid haft en smygförälskelse till pastellhår, särskilt då rosa och lila och jag har ett antal gånger haft i rosa färg när jag varit blond men nu va de längesen. Efterssom det är Halloweenhelg nu och vi ska ha Halloweenfest imorgon  kände jag för nån förändring i håret och köpte Revlons Nutri Color Creme i tonen 002  Lavendel. Mitt mål va att få en ljus hint av lilagrå i hela håret, inte nån extremfärg eller så.
 
 
Cremen är rejält kallt mörklila och jag blandade ut med balsam, gjorde en rejält pastellig blandning som slängdes i på torrt hår med verkningstid på ca en kvart och de gjorde inte jättemycket resultat utan jag gjorde om två gånger på fuktigt hår med en rejält mörkare blandning och då blev de bättre. Den pastelliga blandningen är dock suverän att kyla ner gula toner med, tar bra mycket bättre än silverbalsam och blir bra mycket drygare då så lite av denna produkt behövs blandat med en del balsam och vips blir det som en hemmagjord silverinpackning. Men försiktighet för att inte ta för mycket av Revlons för då blir det mer lavendelgrått :)
 
 

Man ser nyansen hyfsat  bra på dessa bilder, på andra bilden har jag uppsatt i bak så endast en lugg på utväxt syns men de va också där mest färg hamnade då jag ville ha de mest lavendel runt ansiktet. Är jättenöjd med färgen :)
 
 
 
1 Lackert:

skriven

Häftigt och snyggt med den lila skuggan till

Svar: tack fina <3
bettielis beauty

Kommentera här: