Snabba favoritbasen just nu!

Som ofta på vårens intåg har jag inte den dära perfekta basen hemma, oftast är de flesta alldeles fär ljusa när de vinterbleka försvinner. Sen vill jag ofta ha något lättare som inte känns så tungt. Mineraler i all ära är ju en favorit här men va nu ute efter en enkel foundation som är snabbapplicerad och lätt att ta med, som då en i kakform tillexempel. Perkekt när man är i farten vilket de känns som jag oftast är.
 
 
Skincity har bra pris på den och utan att ens ha testat färgen klickade jag hem Ready Foundation i nyansen R250 som är för en mediumhy med neutral underton. Nu är denna liiite mörk till mig men kör jag med BUS så är de ganska förlåtande och efterssom den är neutral (gula toner går inte på mig) så smälter den in finfint. Blir en perfekt vår och sommarbas då den är lätt på huden men ändå täckande, ger fin finish, håller bra och har Spf 20.
 
 
 
 
*inlägget innehåller affiliateslänkar

Kommentera här: