De perfekta röda läppstiftet?

Jag älskar matta röda läppstift- bär jag rött vill jag ha matt, punkt! Älskar MAC´s Russian Red och Ruby Woo men de är verkligen galet matta och kan nästan kännas liiite väl torra på läpparna ibland. Har eftersökt ett liknande men med lite mindre torr känsla men ändå matt. Fick tips om Cliniques Long Last Soft Matte Lipstick i röda Crimson och wow vad fint de är. Fler som tycker det uppenbarligen för de va slut på två ställen när jag skulle köpa det. En lite mörkröd ton i en nyans som känns rät klassisk, inte för varm och inte för kall, helt perfekt. Det blir sammetsmatt men inte extremt torrt så behagligt att bära och sitter suveränt. Min nya favvo helt klart <3 Bär det i sminkningen i förra inlägget men kommer bättre bilder på det på nära håll framöver.
 
 
1 Donnachic:

skriven

Riktigt riktigt snygg färg!! Den klär dig mycket bra! Det är inte lätt att hitta ett matt läppstift som inte gör läpparna knastertorra och skrynkliga. Känns det som iaf. Ska nog titta på det där. Eller inte. Vad sa jag om långa önskelistor?? ;)
Kram snygging!

Svar: Haha ja dessa habegär, man får sluta läsa bloggar och skönhetssidor :P Kraam
bettieli

Kommentera här: