Snabba favoritbasen just nu

Jane Iredales BB-cream har jag skrivit om förr, den är en av mina favoriter bland basprodukter. Den är multifunktionell och agerar verkligen foundation, concealer, mjukgörarare och solskydd (spf 25) i en och samma tub.
 

-Extrakt av grapefrukt ger ökad lyster, gör att porer ser mindre ut och att fina linjer jämnas ut. Tonar ut pigmenteringar.

-Extrakt av äpple innehåller antioxidanter som exfolierar och förfinar – hudytan blir mjuk och jämn.

-Pomeransextrakt konditionerar och ger naturlig doft

-Solroskärnolja – mjukgörare som är rik på vitamin E.

-Aloe vera lugnar och lindrar.

-Extrakt av kaprifol renar huden.

Det är en väldigt dryg produkt- man överdoserar lätt med den här, har hänt mig flera gånger. Pigmenterad till tusen och ger full täckning snabbt så de gäller att vara ganska sparsam. Jag brukar applicera med fingrarna eller en flat-top-kabuki, den senare går allra snabbast om man har bråttom. Finishen är naturlig men flawless och den ger ett vackert glow.

Jag har senaste tiden gillat att använda denna i kombo med Pure Pressed Base  från samma märke. Har små miniburkar med den, hur praktiskt som helst. Blir ett mattare ännu mer täckande resultat och riktigt riktigt snyggt.

Pure Pressed Base är en bas i form av pressat puder bestående av mikroniserade mineraler och antioxidanter i form av pinjebarkextrakt och granatäppleextrakt. De innehåller även algextrakt som ger näring, lugnar och skyddar huden mot uttorkning och UV-strålning.
 
Båda produkterna är verkligen suveräna var och en för sig. BB-creme för full täckning med glow och Pressed Base för en lättare till medel täckning med mer matt resultat. Och tillsammans full täckning med ett semimatt glow.
 
Pressed Base finns i många nyanser, den jag använder nu är Warm Sienna och den passar mig bra. BB-cremen kommer i fem nyanser och jag har BB5 som är för ljus till medium hy med varm underton. Jag har även provat den ljusaste BB3 som gör sig bäst till den allra ljusaste hyn och BB7 som är väldigt varm i tonen, alldeles för varm och mörk för mig men kan tänka mig att den blir snygg att blanda BB5 med på sommaren om man får lite färg!
 
Pure Pressed Base refill  ligger på 379 kr, dosa till kostar 119 kr och Glowtime BB-cream 499 kr här
 
 
 
*inlägget innehåller affiliateslänkar
 
 
1 Donnachic:

skriven

Men varför har jag inte ens provat Jane Iredales BB kan man ju undra nu när du hyllar denna så härligt? Jag har deras bas med kulorna i flaskan, inte använt på länge men kanske dags att ta fram den och f lite JI-revival! Tack för fint tips! :)
Kram!

Svar: Ja kan göra ett prov åt dig tills vi se :) Kram
bettieli

2 Hildes Closet:

skriven

Den är underbar, och dryg. Jag kör antingen EL DW eller denna tillsammans med pudret under den glåmigaste veckan i månaden. Toppen båda två!

Svar: Ja de är finfina grejer de där ;)
bettieli

Kommentera här: