Favorit-BUS till ansiktet

Jag är inte den som använder brun-utan-sol särskilt ofta, får nåt ryck ibland sådär i maj-juni och går all-in med rejälare saaker men tröttnar ganska fort och kör gradvis byggbar BUS till kroppen men till ansiktet har jag inte haft någon favorit- tills jag köpte denna. Bare Minerals Faux Tan Gradual Glow Face Sunless Tanner.

 

Beskrivning hos Skincity:

Faux Tan Face Moisturizer ger din hud en solkysst nyans utan exponering för solens skadliga strålar. Tanningpeptider tillsammans med DHA ger en gradvis, gyllene glöd som utvecklas till en naturlig solbränna över tiden. Formulan innehåller ett mineralkopparkomplex som arbetar för att förlänga effekten, medan vegetabiliska mjukgörare binder fukten i huden. Dessutom jobbar produkten anti-age för att motverka hudens åldrande.

Täpper inte till porerna

Innehåller retinyl palmitat som ger en effektiv anti-age effekt

Önskar du en djupare solbränna, applicerar du produkten på nytt

Crémen är färgad, därför ser du exakt vart du applicerar produkten.

Ger dig en bronsglöd i ansikte och dekolletage

Tanningpeptider som ökar hudens egen färg utan att exponera dig i solen

Kopparmineralkomplex, aloe vera och mjukgörande växtextrakt återfuktar huden för att förlänga hudens gyllene, bronziga glöd

Parabenfri formula. Fri från syntetiska dofter och artificiella oljor.

 
Denna blev snabbt en favorit, cremen är färgad, lätt i konsistens, sjunker in snabbt och man får en solkysst ton direkt men den byggs gradvis upp och ser väldigt naturlig ut. Har använt denna de senaste dagarna för jag har känt mig rätt glåmig och blek och den ger en sån fin värme och lyster till ansiktet. Ser faktiskt ut som att jag suttit i solen och hängt ett par dagar.  Den doftar heller knappt något av klassisk bus-doft, när jag tänker efter har jag inte stört mig på någon doft alls, Så om den existerar är den extremt svag. En riktigt bra produkt som jag är ganska säker på att jag köper om när den är slut! En tub på 50 ml kostar egentligen 369:- men just nu 299:- hos Skincity.
 
 
*inlägget innehåller affiliateslänkar

 

1 Donnachic:

skriven

Sen jag hittade Clarins BUS-droppar så har jag inte provat mkt annat då jag gillar dem grymt mkt. Men jag har hört så mkt gott om denna fr BM och blir ju lite sugen nu såklart! Jag är verkligen blek som ett spöke! :)
Kram Lotta

Svar: Den är jag ju också sugen på!!! Kram
bettieli

Kommentera här: