bare Minerals Complexion Rescue

Här i dagarna lanserades bare Minerals nya stjärnskott  Complexion Rescue Tinted Hydrating Gel Cream Spf 30. Det är verkligen på tapeten med underlag som inte "syns" och här har vi en till sådan men lite annorlunda formula.
 
 
 
Den ska kombinera de bästa av en BB/CC kräm och en tonad dagcreme och återfuktar huden vid användning men även efteråt. Det som är unikt med denna mot andra cremer är att fukten omkapslar pigmentet och inte tvärtom som de är i de flesta fall. Kolla gärna in denna film- mycket intressant demonstration!
 
Konsistensen är ganska lätt, som en färgad dagcreme i något fylligare format. Jag skulle inte säga att den täcker men den den jämnar ut fint och jag kommer absolut undan med denna tillexempel på sommaren när jag inget smink bär och bara vill kasta på mig något som jämnar ut men inte syns. Är därför väldigt sugen att skaffa mig en mörkare nyans som jag kan ha när jag fått lite färg eller använt BUS. Nu har jag nyansen Vanilla som passar perfekt just nu och jag har använt den under mineralfoundation vilket fungerar toppen. Med den under mineralbas bli täckningen något högre och kanske aningens mer lystrig. Har testat att bygga upp täckningen på denna och de fungerar okej men på min blandhy känns den aningens blank så därför mattar jag isåfall med puder eller kör ett lager med mineralbas ovanpå.
 
bare Minerals Complexion Rescue i nyansen "Vanilla"
 
bare Minerals Complexion Rescue i nyansen "Vanilla"  utsmörjd på handrygg
 
 
-Den kan användas av alla hudtyper
 
-Ger lätt till medium täckning som kan byggas upp
 
 -Rik på fukt
 
 -Spf 30
 
 -Ger naturlig lyster
 
 -Appliceras med fingrar eller en tillhörande appliceringsborste
 
-Finns i tio nyanser
 
 
Denna blir inte mitt förstahandsval som ren bas men som sagt- perfekt under mineraler/puder eller som kasta på och gå produkt på sommaren. Efterssom den ger såpass mycket mer fukt än vanliga multifunktionella cremer känns den som ett bra val. Spännande produkt som jag dessutom  tror är underbar för de med torrare hy än min glansiga T-zon :)
 
 
- hade förväntat mig aningens mer täckning men det behöver egentligen inte vara ett minus- mer jag personligen som är smått galen i täckande baser
 
+ lätt men fyllig konsistens, ger superfin naturlig lyster, ger mycket fukt, hög Spf, bra multifunktionellprodukt att ha i skåpet
 
 
Priset för en tub ligger på ca 389 kronor.
 
 
 
 
 
*produkten är ett pressprov
 
*inlägget innehåller affiliateslänkar
 
1 Donnachic :

skriven

Håller helt med dig Linda! :)

Svar: Då tycker vi lika! Kram
bettielis beauty

Kommentera här: