Beauté Pacifique- Deep Pore Cleansing Mask

 
Efter sommaren va jag på jakt efter en riktigt bra djuprengörande mask då man efter svett, solskydd och värme gärna kurerar huden lite extra på djupet. Självklart letade jag runt efter något outstandning och köpte denna som rekommenderas för normal till blandhy, fet hy och finnar.
 
Suger upp och binder överflödigt fett och orenheter i huden. Lämnar huden frisk och klar.
Innehåller 3 djuprengörande lertyper
-Porsammandragande egenskaper
-Motverkar blank och fet hudyta
-Lindrar lätt klåda och är irritationsdämpande
 
 
Rekommenderad användning är 1-3 ggr/vecka beroende på hudtyp. Jag har använt den i kombination med peeling, alltså peelat först och sedan lagt på denna och det tycker jag har varit en optimal djuprengörande behandling för min hy. Masken är som vit lera, den ska sitta på i ca tio minuter tills den torkat, sedan sköljas av. Efteråt känns huden ren, len och väldigt fräsch. Gillar denna skarpt, bra produkt till bra pris- en 50 ml tub kostar 219 kronor hos Skincity.
 
+ Gör det den ska, bra pris, skön att använda
- inget egentligen, inte ett märke som finns överallt direkt så inte helt lättilgänglig men finns i flera webshoppar!
 
 
 

Kommentera här: