Makeup- All in med Paulas Choice The Nude Mattes

Jag köper sällan smink i form av skuggor och så vidare, är det något jag lägger slantar på så är de hudvård, foundations, rouge och läppglans, ibland men ändå sällan läppstift. Jag tycker egentligen inte heller att jag faktiskt köper så mycket make-up över huvudtaget, eller kanske är de en försvarsmekanism som talar vad vet jag :P På äldre dar prioriterar jag hudvård i första hand, de är dit pengarna får gå om jag behöver något (eller inte behöver men vill ha) helt enkelt. Smink har jag ju, massor! Men, är det något jag inte har så är det neutrala paletter med bra pigmentering! Jag är extremt kinkig med skuggor och är de inte gudomligt bra och lättjobbade ratar jag dem ganska omgående. Hörde mycket bra om Paulas Choice The Nude Mattes som är en fin palett med neutrala nyanser, alla matta men en är skimrig. Tyckte den va ett bra pris på 249:- hos Skincity så jag köpte den. Blev INTE besviken. Galet bra skuggor, lätta att jobba med, bra pigment och fina nyanser. Ett riktigt kap!
 
Ansikte:
Jane iredale glowtime bbcream bb05
MAC blush harmony
Glo minerals perfecting powder
 
Ögon:
Paulas Choice The Nude Mattes:
Chocolate truffle
Chestnut
Cream
Pink sugar
 
Bryn:
Anastasia browwiz brunette + gunmetal från PC-palett
 
Läppar:
Clarins instant light 01 rose
 
1 Lackert:

skriven

Ser väldigt snyggt ut :) Gillade inte matta skuggor förr men har börjat göra det på senare tid

2 Lotta:

skriven

Så roligt att du gillar denna galet snygga palett du oxå Linda! Du sminkar ju otroligt snygga sminkningar med vad som helst! Men denna är supersnygg!! Med dina nya bryn och håret ser det väldigt elegant ut!
Kram Lotta

Kommentera här: