Ekonomiskrubb

Absolut billigaste och enklaste kroppsskrubben är en bra olja blandat med socker. Kanske inte de glammigaste alternativet men resultatet blir detsamma. Till händerna är detta något jag gör rätt ofta och det river nästan mer än något annat jag provat. Vill man ha en härligare doft på de hela kan man bara droppa i en doftessens alternativt blanda sockret i en redan väldoftande olja så blir det aningens roligare. Jag gillar Garden Of Wisdoms  oljor i minisar, man kan prova många olika till billiga priser!
 
 
1 Bam:

skriven

Jag brukar köra olivolja och socker till kroppen och honung med salt till ansiktet (är inte så känslig). Funkar skitbra med hemmarecept.

Svar: Ja skafferiet är inte helt dumt ;) Min hy är inte heller känslig, har faktiskt peelat ansiktet lätt en gång med socker och olja och de gick bra. Va väldigt lätt på handen och rörde ut sockret ganska mycket. Just till ansiktet är jag annars rätt petig med vad jag använder men bara de är en ok olja så, och GoW´s funkar bra på min hy.
bettieli

2 Naturligtvisnaturligt/Eyla:

skriven

Vilket bra tips :) Jag älskar DIYs, so keep them coming ;)

Tack för tipset om garden of wisdom :)

Svar: Garden Of Wisdom har roliga grejer, framförallt oljorna, bra priser!
bettieli

Kommentera här: