Fantastisk handcreme från ekologiska Alqvimia

Har fått testa en liten provtub av de spanska lyxiga ekomärket Alqvimias Perfect Hands som ska ge fukt, vårda, föryngra och skydda händerna. Jag som oftast kletar in mig med tjocka feta handcremer då jag har torra nariga händer reagerade på dess lätta konistens men det är som att omsluta händerna med silke, de blir som nya, nästan magi. Den är helt kladdfri men ändå gör den händerna så otroligt mjuka och lena. Doften är underbar, kan inte riktigt beskriva vad den doftar faktiskt- som nån blandning av lite olika fräscha dofter men ändå lätt och behagligt. En riktigt lyxhandcreme som är användbar dygnet runt då den som sagt sjunker in snabbt utan kladd men ändå vårdar bättre än bäst. Priset är i den högre kolumnen, tror en stor tub går runt 380:- efter lite forskande men den är dryg och verkligen något att unna sig om man vill lyxa för händerna.
 
Alqvimias produkter säljs här
 
 
 
 *produkten har jag fått som utskick/prov, detta påverkar dock inte mitt omdöme eler utlåtande av denna :)
 
 
1 Ann-Sofie/Colour it:

skriven

Låter onekligen bra, men för det priset så får jag nog tyvärr låta bli den....men kanske när man får jobb..;-)

Kommentera här: