Parfait Amour

Lila är alltid lika vackert tycker jag, särskilt en blandning av olika lila nyanser tillsammans. Parfait Amour är också ett väldigt tjusigt namn på en skugga, när jag köpte den va det faktiskt lite både för färgen och namnet...läste någonstans att det betyder fulländad kärlek!

Ögon:
Paint Pot Bare Study-MAC
Eyeshadow Parfait Amour-MAC
Pigment Purple Pearl-NYX
Pigment Lilac Pearl-NYX
Pigment Sennyo-Fyrinnae
Pigment-Forbidden Lover-Fyrinnae
Eyepencil Violet Storm-MUS
Eyepencil Snowflake-MUS








1 Kerstin:

skriven

Fint och fulländat =)

2 Josephine- Makeuponista:

skriven

Så vackert! =)

3 Sanna:

skriven

fantastiskt!

4 Tina:

skriven

Vilken härlig fredagsmejk. Lila skuggor är verkligen något jag bejöver utöka min samling med. Några tips?

Får man kanske tom önska sig ett helt inlägg tillägnat lila skuggor om det är något du har gott om? ;)

5 Tina:

skriven

Iof hade du ju med en hel radda lila skuggor i detta inlägg så jag får väl titta närmare på dem. :)

6 Emma P:

skriven

Detta var verkligen ljuvligt! Och vilken fin highlighter...

7 fia:

skriven

super finmake up. Du är ju så duktig på att sminka .

kram till en bra bloggerska och blogg .

8 Linda:

skriven

Kerstin- tack så mycket :o)



Josephine- tackar!!



Sanna- tack!!



Tina- tack ska du ha, jovisst jag har gjort lite swatches på mina lila, kommer upp snart ;o)



Emma P- tack så mycket, ja visst är den, NYX ljusa pigment är fantastiska som highlighters tycker jag, särskilt om man gillar skimmer, för de har en otrolig lyster i skimret och inte det där glittret utan just bara vackert skimmer :o)



fia- tack rara du för det! Kram tillbaka :o)



9 Sminkan:

skriven

Åh, vilken färg du fick på ögonen här!

10 lisa:

skriven

Detta låter kanske lite konstigt från en okänd bloggläsare som sällan/aldrig (?!) kommenterat men du har nog de vackraste ögon jag sett. Har du lätt tintade linser som matchar sminkningarna?

11 Linda:

skriven

Sminkan- tackar, ja lila skuggor gör något med min ögonfärg tror jag :P



lisa- åh tack snälla du för det, vilken fin komplimang! Nej jag använder faktiskt inte linser alls (trots att jag jobbar som optikerassistent i vanliga fall ;) Men vissa färger gör att min ögonfärg skiftar lite har jag märkt, använder jag t.e.x lila som här så kommer det fram grönt och använder jag t.e.x bronz så blir de väldigt blå! Det visar verkligen vad färger kan göra för ögonen och hur man kan framhäva dem :o)

Kommentera här: