Violett & Djuprött

Vilken regnig och grå dag det är, kära nån så sömning man blir bara av att titta ut, nästan så det känns som läggdags fast klockan bara är halv fem! Men lite myskänsla infinner sig ändå med hjälp av tända ljus, varmt kaffe och något gott att smaska på. Senare även vin, det är ju fredag!

Idag livade jag upp mig själv med en ögonmake-up i lila nyanser och djupröda läppar.
Basen är MAC´s Shadestick Hue, MAC Lovely Lily på den inre halvan av locket, MAC Violet på den yttre, MAD Black Cherry längst ut på ytterkanten och i globlinjen. Under ögat NYX JumboEyepencil Purple, över den suddades Black Cherry ytterst och Violet närmare mot mitten. Som highlighter och i ögonvrån NYX Pearl Mania Lilac Pearl, Lancômes svarta kajal på den övre fransraden och som inliner. På kinderna MAC Gentle, på läpparna Noubas Millebaci i Djupröd, och vilken nyans! Perfekt röd, läckert matt och otroligt snyggt. Aningens svårapplicerad men det är det absolut värt!

          
            


     Och så en närbild på min nya röda favorit!

1 RM:

skriven

Wow! Du är riktigt fin! :)

2 Chaosophia:

skriven

Woah, vad snygg du är! Första bilden där uppe är helt adorabel.

3 Mimmi:

skriven

Dramatiskt och jättefint.

4 Sminkan:

skriven

Otroligt tjusiga färgkombinationer! Vad fina kontraster med vit hy, svart hå och så lila och rött!

5 frajda:

skriven

jättefint, verkligen schysst färg på läppstiftet!

6 Anna:

skriven

Fantastiskt vackert, du ser alldeles magisk ut!

7 Marie:

skriven

Så himla snyggt! Både passar det blåtunga rusket ute, och lyser upp det!

En sak jag ibland saknar jag tittar på dina EotD:s är att se sminket ur olika vinklar, det skulle ge väldigt mycket ur pedagogisk synvinkel.

8 badis:

skriven

Din snyggaste look nånsin. Amen. Lyfter upp hakan från golvet

9 Linda:

skriven

RM- tack snälla du!



Chaosophia- åh tack så mycket rara du!



Mimmi- tackar så mycket!



Sminkan- åh tack tack, jag gillar verkligen kontraster!



frajda- tack, ja visst är färgen såå snyggt, underbar röd!



Anna- åh tack så fint sagt!



Marie- tackar! Åh tack för tipset, då ska jag försöka mig på lite andra vinklar ibland, får se om jag lyckas :o)



badis- Tack gulliga du för det!!

10 Ida:

skriven

Wow! Vilken tjusig röd färg på läpparna!

11 Therése:

skriven

å wow! Hur snyggt som helst, du ser ut som en docka! :)

12 Emma P:

skriven

Riktigt fint! Underbara lila färger, mkt vacker...

13 Marybeth:

skriven

Den där lila mejken är ju grym!



Och vilken läppfärg sen... jag måååste ha det!

14 Jenny:

skriven

Alldeles, alldeles underbart! Du är så vacker och det lila är breathtaking. Nu blev jag sugen på att sminka mig, men det borde nog vänta tills jag är frisk igen. Vill inte kladda ner mina nytvättade penslar med bassilusker. ;(

15 CrazyNails:

skriven

Grymt snyggt!

16 sminkjante:

skriven

Nu svär jag en smula och sedan fortsätter jag: Åh vad snyggt. Vackert med röda läppar och lila skugga.

17 inthemake:

skriven

OH jaa, va snyggt, Violet är underbar, älskar formen!

18 Linda:

skriven

Ida- visst är den snygg, underbar röd nyans!



Therése- taack söta du!



Emma P- tack så väldigt mycket!



Marybeth- åh tackar, tror du skulle gilla färgen ;o)



Jenny- åh tack så fina ord! Krya på dig så mycket.



CrazyNails- tack tack!



sminkjante- tack åh tack!



inthemake- tackar :o)

Kommentera här: