Några grejer ur BUS-garderoben och vad jag tycker om dem!

 Det har varit lite tyst här på senare tid, sommaren med dess aktiviteter har gjort att jag inte suttit vid datorn alls, men lite BUS-uppdatering kanske kan vara på sin plats, säkert fler än jag som inte solar men vill vara bruna ändå
 
Har samlat på mig en hög med BUS senaste tiden, gillar dem alla men vissa är bättre än andra. Here we go:
 
 
St: Tropez Advanced 1- Hour Tan- som deras vanliga klassiska mousse men ger en mörkare färg beroende på hur länge man låter den verka. Jag kör den över natten dvs. duschar, exfolierar, återfuktar, på med denna medans jag sover på ett överdragslakan för annars blir sängen fräscht ljusbrunflammig och sedan duscha av på morgonen. Denna ger grym färg, faktiskt bäst av de dem alla men man får dock passa händer och fötter så de inte blir FÖR mycket och framförallt flammigt. Appliceras med handske och just händer och fötter kan man stryka på de sista med som är kvar när man gjort kroppen så riskerar man inte att de blir för mycket där. Sitter några dagar till en vecka men de jag minst gillar med dessa  är att de inte fejdar bort alltför snyggt. Blir liksom fläckar alltefterssom särskilt vid handledern och på fötterna. Sen tycker jag överlag moussevarianter lättare ger flammiga partier än lotionvarianter. Men snygg färg ger den och en rejäl bränna bums.
 
 
St: Tropez Gradual Lotion Tinted- den här gillar jag, en milt nougatfärgad graduell lotion som ger omedelbar färg som sedan byggs upp gradvis. Perfekt om man inte hunnit busa sig och bara vill ha de där lilla extra. Har testat att sova med denna utan att ha duschat och den färgade inte trots den nougatiga nyansen vid applicering, så verkar stabil efter att den torkat. Vågar dock inte säga hur den ter sig vid vita kläder.
 
Vita Liberata Marula Dry Oil Self Tan Spf 50- genial produkt med lite allt-i-ett. Solskydd, fukt och BUS. Tunn fin konsistens men bör masseras in ordentligt annars lägger den sig lite i strimmor  när man blir varm- tex på halsens veck. Ger rejält med färg bums så denna är som ovannämnda perfekt om  man snabbt vill bygga lite färg snabbt som även har graduell effekt. Grym på benen då den även har en massa lyster. Doftar lite men mest Spf, typ som en dag på stranden.
 
Vita Liberata Ten Minute Tan- en tjock färgad cremig lotion som smörjs in efter dusch och exfoliering, ingen fukt innan behövs då denna ger så mycket fukt i sig. Vänta 10 minuter eller gärna 30 minuter, duscha sedan av. Man får en viss grundton bums som sedan intensifieras efter några timmer. Älskar denna då den ger bra med färg och det snabbt, gäller bara att planera in den innan dusch så att säga. Sitter några dagar och fejdar bort naturligt, upplever den inte flammig alls. 
 
Vita Liberata Self Tanning Night Moisture Mask- min absoluta ansiktsmaskfavvo, har använt den var och varannn natt sedan mars tror jag. Ge superfin graduell ton till ansiktet och en massa fukt. Outstanding att sova med!
 
Maria Åkerberg Tan In A Bottle-en gammal favvo som fortfarande används flitigt.  Ger gradvis färg och doftar Citrongräs. Har en aningens BUS-doft precis efter applicering men färsvinner sedan snabbt. Man får en superfin nyans, mer än en vanlig graduell lotion tycker jag och smörjer man regelbundet fördjupas färgen och ser oerhört naturligt ut. Tycker denna är den som ger mest naturell ton, de ser aldirg fejk ut med den här iochmed att den är graduell men verkligen blir intensiv om man kör ett tag.  En riktigt klippa som aldrig lämnar mitt BUS-lager :)
 
Vita Liberata Rich Face Tinted Self Tan Lotion- en gelaktig lotion som TYVÄRR inte finns längre. Perfekt till ansikte och dekolletage, ger färg bums men utvecklar intensivare nyans efter några timmar. Hoppas verkligen märket kommer med en liknande igen. Plus för konsistensen, sånahär lite gelaktiga varianter ger oftast grymt jämnt resultat.
 
 
 
Ingen av dessa ovan doftar nämnvärt mycket, om jag jämför med vissa BUS som verkligen stör näsan ordentligt. Finns faktiskt BUS-produkter som är fantasiska men som jag avstår pga. dess doft. Vita Liberatas doftar i princip inget som jag tänkt på, förutom Marulan som har Spf i sig men den doftar mer som en dag på stranden. Åkerbergs har en aningens doft precis efter applicering men inget jag stör mig på. Detta är mina bästa kompisar just nu pga jag solar inte, eller jag är i solen men solar inte aktivt men vill gärna ha färg <3 
 
 

Kommentera här: