Bioeffect Egf serum & Egf Eyeserum

Jag började använda Bioeffect EGF serum och EGF Eyeserum i början av sommaren, smått skeptisk till dessa två som nästintill låter som mirakelprodukter men min skepsis skulle ganska snart minska för dessa är gudomliga-på alla vis!
 
 
 
EGF (Epidermal Growth Factor) är en cellaktivator som finns i huden. Bioeffect EGF serum innehåller ett frö från en kornväxt som växer i pimpsten och denna ingrediens funkar som en liten aktivator, en växtbaserad kopia av EGF som när det används hjälper huden kicka igång dess egen produktion av EGF och andra cellaktivatorer som i sin tur gör att huden stärks, kollagenet boostas och en hud som börjat åldras dvs tappat i fasthet och elasiticitet får tillbaka sin spänst och mjukhet. Bioffect tillverkas på Island och dess aktiva ingrediens odlas i egna odlingar. 25% av kvinnorna där sägs använda produkten vilket borde säga en del om dess effekt.
 
- Innehåller få men aktiva ingredienser
-Återställer hudens naturliga lyster
-Minskar synbart solskador, fina linjer och rynkor
-Minskar torra fläckar
-Förbättrar och återställer hudens utseende och kvalitet
-Minskar porstorleken avsevärt
-Intensivt fuktgivande & absorberas enkelt
-Hypoallergen

 
Viktigt att tänka på vid användning:
 
- huden ska rengjord med en icke oljebaserad rengöring pga olja stör EGF´s effektivitet
- huden ska vara torr vid applicering
-lagom dosering är 2-4 droppar
-vill man ha creme ovanpå-vänta ca 15 minuter
 
 
 
Jag hade vääldigt svårt att tro att några droppar av detta kunde ersätta en hel radda produkter i en rutin men de gjorde det. Serumet ger väl med fukt och jag tar oftast fyra droppar som räcker till ansiktet med råge, men jag är en slösare, två droppar kan räcka :) Har endast kört detta dagtid då jag inte kan slita mig från mina andra grejer om kvällen, undantagsvis när vi varit iväg på kortare resor- då har jag kört det både morgon och kväll. Så smidigt med en enda flaska då de funkar till ögonen också. 
 
Jag har ju ögon serumet också- samma typ av produkt men utvecklat för den känsliga huden kring ögonen och kommer i en ampullapplikator med kylande kula- dvs men doserar med tryck hur mkt produkt man vill ha och rollar på den med kulan. Kylande kulapplikators kommer mer och mer hos ögoncremer och just kylande sådana ska ju boosta kollagenet i huden. Jag är lite lat och orkar oftast inte rulla runt med kulan, oftast doserar jag produkt på fingret och duttar in som vanligt så går jag med kulan efter en sväng- om jag kommer ihåg. Det är dock väldigt behagligt om man tar sig tiden, särskilt om ögonen känns trötta eller svullna. 
 
Har verkligen inget negativt att säga om dessa produkter- de är väl värda sina kronor. De ger dock enormt mycket fukt, jag fick nån liten plita i början som jag kan få om jag överdoserar med fukt vilket händer ibland. Men de försvann snabbt och sedan har det bara varit perfekt. Huden känns helt klart mjukare än vanligt och riktigt fyllig utan att kännas fet. Har men en blandhy räcker det nog att ha detta serum som ensam produkt, annars kan de kännas lite too much, är man en torris funkar de säkert bra med serum och creme ovanpå men man bör som sagt vänta minst en kvart innan något annat läggs på- så man inte stör effekten av EGF serumet.. Jag har kört serumet själv, tror jag testade i början med min dagcreme ovanpå men märkte snabbt att de blev överflödigt. De räckte med det sedvanliga solskyddet för min  blandhy.
 
Jag kommer nog helt klart shoppa dessa igen men 1299 respektive 729 är lite pricey såklart. Dock lägger jag gärna slantar på sånt som funkar och dessa har liksom inga minus alls och de är perfekt för den som vill ha få men effektiva produkter som har en kort men aktiv ingredienslista. Rekommenderar verkligen den som är nyfiken att gå till butik och testa, de räcker att prova en droppe på hand för att bli sugen på dessa jag lovar!
 
 
 

Kommentera här: