YSL Mon Paris

 
YSL Mon Paris lanserades ganska nyligen och flaskan alltså, i love it! Står fint på mitt prydnadsfat härhemma, och där kommer den nog få stå kvar även som tom. Så fin tycker jag att den är.
 
Mon Paris är en blommig chypredoft och öppnas upp ganska fruktigt med bland annat jordgubbar och hallon. Även päron finns i mellannoterna och tillsammans med bland annat  vit pion, aplesinblomma och daturablomma (som faktiskt är en giftig växt)  ger den en friskt blommig och aningens söt känsla. I basen finns bland annat patchouli och vit mysk som ger lite djup på en annars enligt mig relativt lättsam doft.
 
 
Den här är lite speciell tycker jag, den liknar inget annan och många dofter i hyllorna kan påminna lite om varann, men vissa är lite mer egna och detta tycker jag är en sådan. Inte egentligen en doft som jag vanligen faller för då den är lite för sprudlande och "lätt" för min smak, jag går ju igång på lite rejälare gourmanddofter mestadels men jag trivs ändå i den här. Den känns lyxig, lättsam och lite sötfräsch. Sträcker mig gärna efter den här på en solig vardag, den är lättburen och enkel men har ändå "det". Gråa dagar som idag blir det dock tyngre grejer,  kryddor, vanilj och sliskigare noter behövs defenitivt för mig när de känns lite mörkt, trist och kyligt ute.
 
För övrigt älskar jag även lanseringsfilmen till doften, en förförisk kärlekshistoria i Paris <3 kika här
 

Kommentera här: