Färginpackning som funkar med BM?

Kör ju balsammetoden växelvis och de som ofta får mig att bryta är när jag vill använda färginpackningar att boosta hårfärgen med. Köpte MOOD´s  relativt nysläppta variant mest för att den va billig och jag va nyfiken, sen började jag med BM igen och häromkvällen blev jag sugen att prova den på mitt hår för att få de lite mindre varmt. Hade trott att ja skulle behöva avbryta BM och börja om då de mesta innehåller ju silikoner så blev otroligt förvånad när jag inte hittar några i innehållet. Eller så behöver jag glasögon... Men om den nu är okej med BM är de ju toppen tycker jag. Finns flera olika nyanser på denna dessutom, påminner om Revlonsfärgbomber som jag använt hela spektrat av nästintill då jag haft de flesta hårfärger vid detta laget.
Har använt denna två tillfällen och jag gör aldrig som rekommenderat när jag kör färginpackningar, det vill säga applicerar i fuktigt hår och låter verka i några minuter. Jag använder alltid såna här på torrt hår, det ger MYCKET  bättre effekt, i synnerhet de rödare tonerna bli avsevärt skarpare på de viset.  Så även de andra, de tar mycket bättre. Minns inte hur länge jag hade i denna men kanske en kvart. Just de lila kan man va försiktig med om man är extremt vitblond så man inte blir grålila i ljusskenet men på mig som är någon blandning av ljusbrun och jordgubbsblond är risken där minimal. Effekten då- jo den gjorde skillnad, är inte kall i tonen, de är nästintill omöjligt efterssom jag har så mycket röda pigment men de blonda slingorna blev om möjligt mer blonda, de syns mer efterssom de får en krispigare ton och de ger hela håret en boost. Så tummen upp, funkar lika bra som de dyrare märkena. Kostade runt 60 kr om jag minns rätt och finns nog lite överallt. Själv hittade jag den på lokala ICA. (Lite bättre tillgänglighet än de flesta andra färginpackningar jag använt :D )
 
Om nån ser något olämpligt för BM bland innehållet så kommentera gärna!
 

Kommentera här: