Lumene Longwear Blur Foundation

Denna beskrivs som en hållbar foundation- upp till 16 timmar, den innehåller en ny silikonteknologi som gör att huden ser extremt jämn och felfri ut (blureffekt?) och den ger en sammteslen finish. Den reducerar ojämnheter och smårynkor, innehåller hjortronolja och spf 15.
Jag va supernyfiken på denna och kunde inte låta bli att köpa den. Blev färgen classic beige som jag snabbt insåg va liiite för mörk, detta är den näst ljusaste och jag hade nog behövt blanda den ljusaste med denna för perfekt nyans. Formulan är lättjobbad och härlig, den smälter in fint i huden, täcker runt medel och huden blir verkligen sammetslen med just den där blureffekten. Ser galet snyggt ut- bland de snyggaste finishar jag fått med en bas. Så långt gillar jag den. Men- den håller inte i längden för ganska snart så känns den lite glidig, som att den liksom inte stannar där den ska och den superfina finishen är inte riktigt så långlivad som jag önskade. Inte vet jag om de är silikonkänslan som gör det, svårt att säga.
 
För ca 159 kronor tycker jag ändå man får en bra foundation med finish av perfektion men som sagt i längden funkar den inte för mig men gör det säkert för någon annan. Allt beror på hudtyp och vad man vill få ut av sin bas.Helt okej men inte mer för min del.
 
 
1 Ann-Sofie/Colour it:

skriven

Den lät riktigt bra de första raderna, tänkte att det kunde vara något för mig, men sen förstod att jag det inte var så, när du skrev att den gled en del, jag som har kombinerad hy blir det nog inte så bra på. Synd, bra pris på den verkligen.

2 Ann-Sofie/Colour it:

skriven

Den lät riktigt bra de första raderna, tänkte att det kunde vara något för mig, men sen förstod att jag det inte var så, när du skrev att den gled en del, jag som har kombinerad hy blir det nog inte så bra på. Synd, bra pris på den verkligen.

Svar: Ja alltså de är nog de silikonaktiga som jag upplever glidigt, just dessa blurprodukter och vissa primers är extremt silikoníga och sätter sig inte liksom :/
bettieli

Kommentera här: