Elisabeth Arden- Ceramide Overnight Firming Mask

Min nya besatthet bland hudvårdsprodukter är sedan att bra tag tillbaka just nattmasker, eller masker som kan lämnas kvar på huden medans man sover. Vill man vakna upp med fuktmättad hud och undvika kuddmärken som gärna dyker upp runt 40 (jag är 39) så är det bara att ösa på. Man kan väl välja hur ofta sådana här produkter används, från ett par ggr vecka till vareviga natt- nu har jag råkat samla på mig ett harem av gernren så här appliceras det sådana var och varannan kväll med gott resultat. Jag blir lite beroende av effekten och lägger gärna på en som sista steg av hudvårdsrutinen varje kväll.
 
Har som sagt ett flertal godingar härhemma, många nya bekantskaper, gamla favoriter och så denna som jag köpte runt jul. Hade inte läst på om den innan jag köpte den utan chansade och jisses vad härlig den är!
 
 
"Ceramide Overnight Firming Mask säkrar hudens naturliga reparationscykel på natten och förser den med en avancerad formel med en sammansättning av tolv viktiga aminosyryr och vitmineralser för en synligt fastare och stramare hud. Exklusiv doftteknik framhäver produkten genom att ge en känsla av lugn för en bättre nattsömn. Används som sista steg i hudvårdsrutinen- efter serum och nattcreme masseras ett generöst lager in som får sitta kvar över natten"
 
Formulan är riktigt fyllig och krämig, faktiskt en av de kraftigaste nattmasker jag provat. Den känns dock inte alls fet men är som sagt rik i konsistensen och på morgonen när jag vaknar kan jag fortfarande se blank ut av den men när man tvättat bort den, huden känns som ny, otroligt fuktmättad, slät och lystrig. Inte ett spår av trötthet märks även om jag som häromnatten tex. bara sov tre timmar  i sträck. Enda nackdelen med denna må vara att iochmed att den är så kraftig kan den ibland smula lite om man som jag applicerar ganska mycket men de stör mig inte då jag ändå sover med den. En riktig lyxmask är det och 50 ml kostar 870 kr här.
 

Kommentera här: