REN Clean Skincare

Daisy Beauty-mässan i lördags hölls en föreläsning från märket REN som jag sedan tidigare är ett fan av. Har provat två-tre produkter från deras Radiance-serie, bland annat då Glycolacticmasken som jag skrivit mer om här och här.
REN är bioaktivt märke och de första att utveckla högteknologisk hudvård baserad på ingredienser som är snälla mot huden. De ger fördelarna av den senaste forskningen inom kosmetik utan negativa effekter från syntetiska ingredienser.
 
REN´s filosofi kan sammanfattas i tre ord- Performance, Purity och Pleasure.
 
Performance- Med REN får du banbrytande formuleringar, högteknologiska bioaktiva ingredienser, omfattande produktkontroller och kliniskt bevisade resultat.
 
Purity- REN använder naturliga växt- och plantextrakt och formuleringar som är helt fria från hudovänliga och syntetiska ingredienser.

Pleasure- Vi tror att känslan, doften och upplevelsen av att använda REN gör världen lite härligare och får oss att känna att det är härligt att vara här.

Sedan lanseringen år 2000 har REN blivit ett favoritmärke bland skönhetsredaktörer och användare och finns nu på varuhus, apotek, parfymerier och spa i fler än 50 länder runt om i världen
 
info hämtad från deras hemsida
 
Efter REN´s presentation blev jag om möjligt ännu mer intresserad av att testa MER från märket. För mig som älskar aktiv hudvård men ändå gärna vill hålla mig till "bra produkter" är REN ett riktigt bra alternativ.
Flera produkter som nämndes blev jag galet nyfiken på, bland annat en som ännu inte lanserats. Även denna på bilden nedan fångade mitt intresse stort och jag fick med mig nattcremen hem att testa.
V-Cence Revitalizing Night Cream
Framtagen för att ladda, vitalisera och intensivt återfukta huden under natten. Denna multi-aktiva kräm slätar synbart ut fina linjer, jämnar till hudtonen och ger antioxidant skydd för att motverka tecken på tidigt åldrande. 

Förbättrar vitalitet. 
Återupplivar huden. Ger ny energi.
Huden känns mjukare, fastare och slätare.
Minskar synligheten av fina linjer och rynkor.
Återfuktar och reparerar

Denna ska börja testas snarast och de ska bli spännande att se hur den funkar till min (något bångstyriga) hud :)
 
1 Hildes Closet:

skriven

Kul, och så roligt att äntligen få träffa dig! Jag var inte på den föreläsningen, men nu fick jag med mig lite i alla fall. Den nattkrämen samt en ny rengöring fick jag med mig, och det ska bli kul att testa

Svar: Detsamma fina du <3 Jätteskoj. Nej man hann inte alla föreläsningar, hade velat gå på Medik8 såhär i efterhand men men. De va en fullspäckad men fantastisk dag <3 Kram
bettieli

2 Pamsan:

skriven

Så synd att jag inte åkte på mässan. Den verkar har varit så lyckad. Jag har använt REN i över ett år nu och det är den bästa hudvården jag har testat. Min hud är katastroftorr och känslig men nu är den mycket bättre. Nattkrämen är helt underbar.

Svar: Ja de hade varit himla skoj att få träffa dig! Kanske en annan gång :) Håller med- REN är riktigt bra. Inte provat en hel serie som hudvård men de jag provat är grymt bra.
bettieli

3 Ann-Sofie/Colour it:

skriven

Ja REN är riktigt bra hudvård, så kul att vi säljer det på apoteket, det har gjort att jag fått testa några produkter. Älskar deras Express Makeup Remover. :-)

Svar: Åh den ska kollas in! Tack för tips :)
bettieli

4 Donnachic:

skriven

Jättebra sammanfattning av denna riktigt intressanta föreläsning av REN! :) Jag ska ärligt säga att jag inte har mkt erfarenhet alls av märket men länge varit nyfiken av samma anledning som du!
Berätta gärna vad du tycker om nattkrämen sen! Jag fick oxå den och har provat en natt för att känna på den bara. Jättehärlig. Men ännu härligare, deras 1 minute Rinse med C-vitamin! Helt fantastisk! Ska skriva om den snart, väl värd att prova!
Så himla roligt vi hade i lördags! :)
Stor kram! <3

Svar: Ja de va fantastiskt skoj <3 Sugen på Flashrinse, ännu mer efter ditt inlägg. Får försöka testa den framöver. Ska bli kul med nattcremen också. Har så mkt att prova nu ett tag, guldgruva ;) Kram
bettieli

Kommentera här: