Peter Thomas Roth Retinol Fusion PM

Retinol, retinol, underbara kära retinol, jag skulle inte klara min hudvårdsrutin utan en sådan produkt tror jag. Min första obsession av just en sådan va Beaute Pacifiques Clinical Super 3 Booster som är i krämform och en sådan variant som inte irriterar huden. Finns en mängd retinolcremer och serum (jag föredrar serumformen pga vill ha de närmast huden) som beroende på retinolform i början kan ge upphov till viss irritation i huden som rödhet eller torrhet, vissa ger ingen tendens till sådant alls. Jag har testat mååånga retinolvarianter vid detta laget och de som gett mig viss tendens till lite torrhet/flagning/rödhet i början är Jan Marinis och Dermaceutics, dessa båda gillar jag dock skarpt iallafall, i mitt tycke får de gärna märkas på en produkts effektivitet (inom rimliga gränser såklart) men OM jag kan få en bra effekt utan biverkningar efter några dagar är det desto bättre. De som passerat utan någon som helst reaktion är tex. Akademiklinikens, Medik8, Verso, Paulas Choice Booster, Gildas och denna-Peter Thomas Roths Retinol Fusion PM som jag använt sedan i juli. 

 

 

Detta serum räknas väl till en av de starkare med sin teknologiskt avancerade mikroinkapslade retinol på 1,5 %. Förutom det finns här vitamin C och E  på 1 % för att förstärka stabiliteten och förstärka effektiviteten. Maximalt resultat med minimal irritation som förbättrar hudtonen, förfinar strukturen, reducerar fina linjer och rynkor, ger fukt och minimerar rödhet och irritation.

Jag kikade på detta serum länge och anledningen till att de dröjde säkert ett år från att jag blev sugen på ett köp tills att jag faktiskt köpte det va att de hade cyclopentasiloxande som första ingrediens. En silikon som för några år sedan kom upp i blåsväder som hormonstörande men som sedan kanske inte va såpass skadlig som de först vevades upp. Jag har inte orkat läsa på i detalj senaste tiden och undviker helst denna ingrediens i bodylotions men råkar den finnas i en ansiktsprodukt så får de vara okej, särskilt som denna råkar vara SÅ JÄKLA BRA! Annars kanske jag överväger ett annat märke. I håroljor/serum är ingrediensen också nästan alltid med och där bryr jag mig icke alls för övrigt.

Men åter till detta serum, förutom denna ovannämnda ingrediens så är innehållslistan ganska kort och de gör också att jag gillar de ännu mer. Ingredeiens nummer två och tre är liksom squalane och retinol. Konsistensen är som ett lätt oljeserum, de går snabbt in i huden, lämnar ingen irritation alls och jag tycker min hud verkligen blir riktigt fin av denna. Kör den bara på kvällen ofta med någon form av syraprodukt innan för mer effekt. Min hud är ganska tålig ska tilläggas. Eller den får lov att vara det bara, jag gillar att greja! Ett riktigt fint retinolserum är det här iallafall, väl värt att kollas in om man inte redan gjort det. jag kommer garanterat köpa om det när min flaska är slut.

 

 

Kommentera här: