Lyxcreme på hög nivå- Chanél Le Lift

 

Den här cremen hade jag aldrig köpt om jag inte provat den först, kanske framförallt för priset. Sen har jag tänkt att  Chanél är Chanél och därför är priset högt, oavsett hur bra (eller inte bra) produkten är. Att jag kom mig för att testa den va för att jag hört goda omdömen om denna- från flera håll, så nyfikenheten tog överhand. Sen va de kört!

"Le Lift är en silkesmjuk creme formulerad för att ge huden elasticitet samtidigt som den stramar upp och förfinar hudens textur. Samtidigt om den är mjuk och fyllig ger den ändå en lätt känsla på huden. Innehåller patenterade ingredienser och en avancerad technologi för optimal effekt"

 

 
 

Hade egentligen inte läst på så mycket om den här men hörde här och där att det är en av Chanéls mest populära serier- och jag förstår varför. Efter att jag provat den så va jag helt såld, den är kort och gott underbar! På alla vis. Huden känns plumpad, klarare, förfinad och bara helt perfekt. Iochmed att den är uppstramande kan man behöva extra fuktserum över befintligt serum under om man är en torris, har dock inte själv haft det problemet men känner att den liksom stramar till lite. Nu är inte jag kske i behov av just Lifting-produkter till ansiktet än men den här gör ändå så mycket bra att jag gärna skulle köpa om den. Burken är tung, svart och bara oerhört lyxig, cremen är fluffigt ljusrosa, fyllig i konsistensen men ändå lätt på huden och doftar milt och gott. Älskar, älskar, älskar!

 

 

Kommentera här: