Diorskin Forever & Ever Control Loose Powder

 
I Diors monter på Daisy Beauty Expot blev jag sminkad med Diors vårkollektion, däribland detta nya lösa puder. Har ett bra tag varit By Terrys Hyaluronic Hydra Powder väldigt trogen då jag älskar dess sidenmjuka finish som inte syns på huden hur många gånger man än återapplicerar under dagen men alltid kul att testa nytt och detta föll jag för bums.
 
"Diorskin Forever & Ever Control Loose Powder är ett unikt löspuder med smart skikt för perfekt dosering, de är mattande, mikroniserat och helt osynligt. Kontrollerar blankhet och döljer porer."
 
 
 
Nyansen på pudret är ljust gräddigt vaniljvitt, de är extremt finmalt, sidenmjukt och syns verkligen inte när de applicerats. Finishen blir snyggt matt och såhär långt kunde de kanske  jämföras med vilket annat liknande puder somhelst men de jag gillar är att de verkligen håller huden matt längre än nåt annat jag testat. Som exempel- jag brukar alltid fixera mitt smink en extra gång innan jag börjar jobba eftersom jag alltid upplever att min hud behöver en touch-up efter alla förmidaggsbestyr, resan in till stan osv. När man är i farten så håller sig ju den sminkade ytan inte sig helt matt flera timmar i rad. Men de gör den med detta! Behöver inte längre göra min lilla touch-up ritual på förmiddagen för huden håller sig helt klart matt- längre. Sådär framåt eftermiddagen behövs de dock en dutt med puderborsten igen (finns de nån produkt som håller en matt hela dan?) men sen ser de snyggt ut till kvällen.
 
 

 
En annan toppengrej med detta är nätskiktet, varför har inte alla puder sånhär grym utfromning? Inget spill o slafs, bara att jobba med borsten och få upp lagom mängd. Genialisk funktion!  Den lilla borsten man får med är perfekt att ha med sig i väskan, den är suverän som "att-ha-med-sig-för -touch-ups" borste, däremot på morgonen när jag applicerar pudret så kör jag en betydligt större variant än denna. Priset för pudret ligger på ca 515 kronor så inget billigt inköp men de är himla drygt och räcker länge. Dessutom är dosan snygg, Dior är ju Dior <3
 
 

 
1 Donnachic :

skriven

Åååh, men sluta nu!! Haha! Gissa om jag vill testa! Trots fler löspuder som ligger i skåpet. Men med den där hållbarheten..?! Hmm, kanske blir köp på Kicks till slut! ;)

Svar: Detta är super!!
bettielis beauty

Kommentera här: